Geplaatst op: 06-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

VS bovenaan bucketlist als ultieme vakantiebestemming

VS bovenaan bucketlist als ultieme vakantiebestemming

De Verenigde Staten staan bovenaan de bucketlist van veel consumenten die er nog niet zijn geweest, maar er wél heel graag een keer naar toe willen. Als goede tweede, blijkt uit onderzoek van reisbrancheorganisatie ANVR en onderzoeksbureau GfK, staat bestemming Australië op de lijst van meest populaire vakantielanden, gevolgd door het ‘in de buurt gelegen’ Nieuw Zeeland.


Naast de Verenigde Staten, waarbij een bezoek aan de Westkust de voorkeur geniet boven de Oostkust, is ook Canada een gewilde bestemming. En blijven we even op het Amerikaanse continent, zien we dat Curacao en Cuba wel gewild zijn, maar niet een plaats halen binnen de bucketlist. Dichter bij huis op het Europese continent is Spanje de meest favoriete vakantiebestemming. Vooral de Canarische Eilanden en de Balaeren scoren hoog onder de Spaanse zon. Halverwege de bucketlist top 10 vinden we opvallend genoeg Noorwegen als bestemming om naar uit te kijken, gevolgd door grotere vakantiebestemmingen als Duitsland en Italië. Het ‘vakantie-wensenlijstje’ wordt afgesloten door Japan, de meest begeerde bestemming in Azië, en Zuid-Afrika.


Top 10 Bucketlist
1. Verenigde Staten                5/6. Canada/Noorwegen                            
2. Australië                             7. Duitsland                                                               
3. Nieuw-Zeeland                   8. Italië                                                         
4. Spanje                                9/10. Japan/Zuid-Afrika                                     

Lekker lui
GfK onderzocht in opdracht van de ANVR ook hóe de vakantieganger het liefst zijn vrije tijd doorbrengt, want we beleven een vakantie op verschillende manieren. Maar liefst een derde gaf aan te willen uitrusten en lekker te relaxen. Een kwart van de vakantiegangers gaat op pad om culturele bezienswaardigheden te bezoeken, terwijl bijna een op de vijf reizigers de gezelligheid met vrienden en/of familie het belangrijkste vindt. Ruim 15% gaat voor actie en wandelt of sport tijdens zijn welverdiende vakantie. En tenslotte geniet bijna 1 op de 10 het liefst van de prachtige natuur op de bestemming.


Top 5 Vakantiebeleving
1. Uitrusten/ontspannen (31%)
2. Cultureel bezoek (24,1%)
3. Gezellig met vrienden en/of familie (17,8%)
4. Sporten, wandelen (15,4%)
5. In de natuur (9,5%)

Link: https://www.anvr.nl/default.aspx
Trefwoorden: Bucketlist, reizen, vakantiebeleving

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...