Grootschalig onderzoek naar Food Tourism
Om meer zicht te krijgen in het belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit zal Trends & Tourism in januari 2019 grootschalig multi-client onderzoek doen onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking.
De belangstelling voor eten en drinken neemt toe. Dat is ook te zien tijdens vakanties en dagjes uit. Food tourism wordt populairder. Daarbij gaan het om een brede range van belevingen. Variërend van uit eten in een restaurant met streekgerechten, het bezoeken van een lokale markt of foodfestival tot het volgen van wijnroutes.
In het thema-onderzoek zullen o.a. aan de orde komen
- Belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit
- Aantrekkelijkheid van een reeks van culinaire activiteiten
- Ondernomen culinaire activiteiten tijdens vakanties/dagjes uit
- Associaties rond eten/drinken met diverse landen en provincies/regio’s
- Culinair image van landen/provincies/regio’s
- Deelname en interesse in een culinaire vakantie
- Organisatie van culinaire vakantie
- Mediagedrag (incl. rol van influencers)
- Profielkenmerken
Organisaties kunnen participeren in dit onderzoek.
Trefwoorden: onderzoek, eten en drinken