Geplaatst op: 28-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Grootschalig onderzoek naar Food Tourism

Grootschalig onderzoek naar Food Tourism

Om meer zicht te krijgen in het belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit zal Trends & Tourism in januari 2019 grootschalig multi-client onderzoek doen onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking.


De belangstelling voor eten en drinken neemt toe. Dat is ook te zien tijdens vakanties en dagjes uit. Food tourism wordt populairder. Daarbij gaan het om een brede range van belevingen. Variërend van uit eten in een restaurant met streekgerechten, het bezoeken van een lokale markt of foodfestival tot het volgen van wijnroutes.

In het thema-onderzoek zullen o.a. aan de orde komen

  • Belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit
  • Aantrekkelijkheid van een reeks van culinaire activiteiten
  • Ondernomen culinaire activiteiten tijdens vakanties/dagjes uit
  • Associaties rond eten/drinken met diverse landen en provincies/regio’s
  • Culinair image van landen/provincies/regio’s
  • Deelname en interesse in een culinaire vakantie
  • Organisatie van culinaire vakantie
  • Mediagedrag (incl. rol van influencers)
  • Profielkenmerken

Organisaties kunnen participeren in dit onderzoek.

Link: http:/www.trends-tourism.nl
Trefwoorden: onderzoek, eten en drinken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

12/12/24
25% Nederland boekt 75% van de vliegtickets
Een kwart van de inwoners van Nederland maakt het merendeel van alle vliegreizen (75%). Dat blijkt uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) naar het vlieggedrag van Nederlanders tussen september 2023 en augustus 2024.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
06/11/24
Exclusief voor leden
Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Exclusief voor leden
Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.