Geplaatst op: 28-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Grootschalig onderzoek naar Food Tourism

Grootschalig onderzoek naar Food Tourism

Om meer zicht te krijgen in het belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit zal Trends & Tourism in januari 2019 grootschalig multi-client onderzoek doen onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking.


De belangstelling voor eten en drinken neemt toe. Dat is ook te zien tijdens vakanties en dagjes uit. Food tourism wordt populairder. Daarbij gaan het om een brede range van belevingen. Variërend van uit eten in een restaurant met streekgerechten, het bezoeken van een lokale markt of foodfestival tot het volgen van wijnroutes.

In het thema-onderzoek zullen o.a. aan de orde komen

  • Belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit
  • Aantrekkelijkheid van een reeks van culinaire activiteiten
  • Ondernomen culinaire activiteiten tijdens vakanties/dagjes uit
  • Associaties rond eten/drinken met diverse landen en provincies/regio’s
  • Culinair image van landen/provincies/regio’s
  • Deelname en interesse in een culinaire vakantie
  • Organisatie van culinaire vakantie
  • Mediagedrag (incl. rol van influencers)
  • Profielkenmerken

Organisaties kunnen participeren in dit onderzoek.

Link: http:/www.trends-tourism.nl
Trefwoorden: onderzoek, eten en drinken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.