Geplaatst op: 28-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Grootschalig onderzoek naar Food Tourism

Grootschalig onderzoek naar Food Tourism

Om meer zicht te krijgen in het belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit zal Trends & Tourism in januari 2019 grootschalig multi-client onderzoek doen onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking.


De belangstelling voor eten en drinken neemt toe. Dat is ook te zien tijdens vakanties en dagjes uit. Food tourism wordt populairder. Daarbij gaan het om een brede range van belevingen. Variërend van uit eten in een restaurant met streekgerechten, het bezoeken van een lokale markt of foodfestival tot het volgen van wijnroutes.

In het thema-onderzoek zullen o.a. aan de orde komen

  • Belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit
  • Aantrekkelijkheid van een reeks van culinaire activiteiten
  • Ondernomen culinaire activiteiten tijdens vakanties/dagjes uit
  • Associaties rond eten/drinken met diverse landen en provincies/regio’s
  • Culinair image van landen/provincies/regio’s
  • Deelname en interesse in een culinaire vakantie
  • Organisatie van culinaire vakantie
  • Mediagedrag (incl. rol van influencers)
  • Profielkenmerken

Organisaties kunnen participeren in dit onderzoek.

Link: http:/www.trends-tourism.nl
Trefwoorden: onderzoek, eten en drinken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.