Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-11-2018
Auteur: Marc Gerlings

Themajaar Rembrandt start met drie presentaties in buitenlandse musea

Themajaar Rembrandt start met drie presentaties in buitenlandse musea

De start van het themajaar ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’ is op een sterke manier bij de buitenlandse media op de kaart gezet. NBTC hield in musea in New York, Parijs en Düsseldorf presentaties voor de buitenlandse markten. Vanuit deze markten wordt veel aandacht verwacht voor de Nederlandse topkunst.

2019 staat volledig in het teken van ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’. Om het themajaar internationaal op de kaart te zetten organiseert NBTC in samenwerking met Nederlandse musea drie perspresentaties in New York, Parijs en Düsseldorf. Conrad van Tiggelen, directeur marketing NBTC: "Museumdirecteuren van onder andere het Mauritshuis wisten ruim 60 journalisten in New York en Parijs te inspireren met het Rembrandt & de Gouden Eeuw programma van 2019. Zo ontvingen we enthousiaste reacties van onder andere de New York Times, Le Monde en Le Figaro. Vanavond verwachten we ook aandacht te krijgen van meer dan 40 Duitse journalisten in Düsseldorf.”


Samen investeren in aansprekend thema

In 2019 is het precies 350 jaar geleden dat Rembrandt is gestorven en ter ere van deze gebeurtenis organiseert NBTC in samenwerking met partners het themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw. Van Tiggelen: "Themajaren stimuleren spreiding onder (internationale) toeristen. Door samen met verschillende regio’s en steden te investeren in een aansprekend thema, inspireren we toeristen verschillende plekken te bezoeken die voorheen nog onbekend voor ze waren. Veel internationale toeristen denken bij Rembrandt aan Amsterdam, maar weten te weinig over de plaatsen waar Rembrandt ook terug te zien is. Door dit thema te combineren met het rijke erfgoed van de Gouden eeuw in onze 17e eeuwse binnensteden, inspireren we toeristen tentoonstellingen te bezoeken verspreid over het land. ”


Rembrandt & de Gouden Eeuw verspreid door het land

Komend jaar kunnen toeristen van tentoonstellingen genieten over Rembrandt & de Gouden Eeuw in onder andere Leeuwarden, Leiden en Amsterdam. "Dit weekend is de tentoonstelling Rembrandt & Saskia geopend in het Fries Museum in Leeuwarden,” vertelt Van Tiggelen.

Den Haag: Rembrandt en Nicolaes Maes

 Ook Den Haag doet mee aan het themajaar. Koen Brakenhoff, hoofd marketing Mauritshuis: "Het Mauritshuis toont één van de belangrijkste collecties Rembrandt-schilderijen ter wereld. Het themajaar 2019 is daarom een prachtige gelegenheid om onze Rembrandts extra onder de aandacht te brengen van het nationale én internationale publiek. Bovendien organiseert het Mauritshuis eind van het jaar de eerste overzichtstentoonstelling van zijn meest veelzijdige leerling: Nicolaes Maes.”

Trefwoorden: toerisme, thema, markting, campagne, productontwikkeling, spreiding

CELTH



||| Nieuws |||

07/04/25
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen
Tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Schiedam zijn de winnaars van de felbegeerde Nationale Evenementenprijzen 2025 bekendgemaakt. Na een spannende beoordelingsperiode door de jury zijn de meest toonaangevende steden en publieksevenementen van het afgelopen jaar in het zonnetje gezet.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
07/04/25
Negende stillere Airbus voor Transavia
De Transavia-vloot wordt steeds jonger en moderner, en dus ook schoner, stiller en zuiniger.
07/04/25
Voltron Nevera in Europa-Park wint prestigieuze TEA Thea Award
De nieuwe achtbaan Voltron Nevera powered by Rimac in Europa-Park heeft de felbegeerde TEA Thea Award gewonnen in de categorie 'attracties'. Deze prestigieuze prijs, uitgereikt door de Themed Entertainment Association (TEA), wordt beschouwd als een van de hoogste onderscheidingen in de entertainmentindustrie en werd eind maart in Los Angeles aan de familie Mack overhandigd.
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
04/04/25
ANWB geeft fietsroute cadeau aan jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van Amsterdam geeft de ANWB een speciale fietsroute cadeau aan de hoofdstad.
03/04/25
Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines
Slagharen zet met het plaatsen van statiegeldmachines een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.
03/04/25
Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app
De gratis Bloesemalert-app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme is een populaire app in de categorie reizen in Nederland.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...