Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-11-2018
Auteur: Marc Gerlings

Themajaar Rembrandt start met drie presentaties in buitenlandse musea

Themajaar Rembrandt start met drie presentaties in buitenlandse musea

De start van het themajaar ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’ is op een sterke manier bij de buitenlandse media op de kaart gezet. NBTC hield in musea in New York, Parijs en Düsseldorf presentaties voor de buitenlandse markten. Vanuit deze markten wordt veel aandacht verwacht voor de Nederlandse topkunst.

2019 staat volledig in het teken van ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’. Om het themajaar internationaal op de kaart te zetten organiseert NBTC in samenwerking met Nederlandse musea drie perspresentaties in New York, Parijs en Düsseldorf. Conrad van Tiggelen, directeur marketing NBTC: "Museumdirecteuren van onder andere het Mauritshuis wisten ruim 60 journalisten in New York en Parijs te inspireren met het Rembrandt & de Gouden Eeuw programma van 2019. Zo ontvingen we enthousiaste reacties van onder andere de New York Times, Le Monde en Le Figaro. Vanavond verwachten we ook aandacht te krijgen van meer dan 40 Duitse journalisten in Düsseldorf.”


Samen investeren in aansprekend thema

In 2019 is het precies 350 jaar geleden dat Rembrandt is gestorven en ter ere van deze gebeurtenis organiseert NBTC in samenwerking met partners het themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw. Van Tiggelen: "Themajaren stimuleren spreiding onder (internationale) toeristen. Door samen met verschillende regio’s en steden te investeren in een aansprekend thema, inspireren we toeristen verschillende plekken te bezoeken die voorheen nog onbekend voor ze waren. Veel internationale toeristen denken bij Rembrandt aan Amsterdam, maar weten te weinig over de plaatsen waar Rembrandt ook terug te zien is. Door dit thema te combineren met het rijke erfgoed van de Gouden eeuw in onze 17e eeuwse binnensteden, inspireren we toeristen tentoonstellingen te bezoeken verspreid over het land. ”


Rembrandt & de Gouden Eeuw verspreid door het land

Komend jaar kunnen toeristen van tentoonstellingen genieten over Rembrandt & de Gouden Eeuw in onder andere Leeuwarden, Leiden en Amsterdam. "Dit weekend is de tentoonstelling Rembrandt & Saskia geopend in het Fries Museum in Leeuwarden,” vertelt Van Tiggelen.

Den Haag: Rembrandt en Nicolaes Maes

 Ook Den Haag doet mee aan het themajaar. Koen Brakenhoff, hoofd marketing Mauritshuis: "Het Mauritshuis toont één van de belangrijkste collecties Rembrandt-schilderijen ter wereld. Het themajaar 2019 is daarom een prachtige gelegenheid om onze Rembrandts extra onder de aandacht te brengen van het nationale én internationale publiek. Bovendien organiseert het Mauritshuis eind van het jaar de eerste overzichtstentoonstelling van zijn meest veelzijdige leerling: Nicolaes Maes.”

Trefwoorden: toerisme, thema, markting, campagne, productontwikkeling, spreiding

CELTH



||| Nieuws |||

08/04/25
Kampeerseizoen van start met een recordaantal van 627.000 campers en caravans
De jaarlijkse Open Camping Dag was de start van het kampeerseizoen en gaat volgens BOVAG en KCI gepaard met bijna 15.000 meer caravans en campers in Nederland.
08/04/25
BBI Travel start reizen naar de westkust van Ierland vanaf Groningen Airport Eelde
Van 7 juni tot en met 30 augustus 2025 vliegt de nieuwe chartervluchtverbinding van BBI Travel, uitgevoerd door Emerald Airlines, tussen Groningen Airport Eelde en Ireland West Airport Knock.
08/04/25
Ontdek Europa op een andere manier
Het nieuwe ANWB-boek vakantie zonder vliegtuig' beschrijft 30 unieke en vliegtuigloze reisplannen, variërend van korte uitstapjes tot uitgebreide rondreizen.
08/04/25
Klimbos Nederland breidt uit: Nieuwe locatie opent in april 2026
Klimliefhebbers uit het noorden van Nederland kunnen zich verheugen op een gloednieuwe klimervaring! Klimbos Nederland kondigt de komst aan van Klimbos Assen.
08/04/25
Forse groei uitstoot vliegen
Nederlandse bedrijven in het Europese emissiehandelssyteem (EU ETS) hebben in 2024 zo’n 1,8 miljoen ton CO2 meer uitgestoten dan in 2023. Deze 2,9% stijging volgt op 7 jaar van forse dalingen. De luchtvaart stootte fors meer uit, plus 17%.
08/04/25
Exclusief voor leden
Meivakantie steeds populairder alternatief voor hoogseizoen
De meivakantie wint snel aan populariteit onder Nederlanders als alternatief voor de drukke en dure zomervakantie. Uit recent onderzoek van de ANWB blijkt dat maar liefst 58% van de Nederlanders de komende weken op reis gaat.
08/04/25
Vijftig jaar Deutsche Märchenstraße
In 2025 viert de Deutsche Märchenstraße zijn 50-jarig bestaan en nodigt bezoekers uit om zich onder te dompelen in de wereld van sprookjes en sagen.
07/04/25
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen
Tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Schiedam zijn de winnaars van de felbegeerde Nationale Evenementenprijzen 2025 bekendgemaakt. Na een spannende beoordelingsperiode door de jury zijn de meest toonaangevende steden en publieksevenementen van het afgelopen jaar in het zonnetje gezet.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...