Recreatiecongres Investeren in Drenthe
Reviewcijfer 8 of meer scoren? Daar gaat de recreatief-toeristische sector in Drenthe en Ooststellingwerf voor. Maar tot de top (blijven) behoren, waar moet dan op ingezet worden? Het Recreatiecongres van Recreatieschap Drenthe geeft op 6 december antwoord op deze vraag. Met uitdagende en inspirerende presentaties, workshops en sprekers laat het Recreatieschap haar deelnemers stilstaan bij: investeren in kennis, gastvrijheid en merk Drenthe. Theater De Kimme in Zuidlaren herbergt op 6 december meer dan 200 congresgangers. En is daarom ook hét netwerkmoment van het jaar voor ondernemers, bestuurders, ambtenaren en andere vertegenwoordigers uit de recreatief-toeristische sector van Drenthe en Ooststellingwerf.
’s Ochtends in het voorprogramma worden keuzemogelijkheden geboden rond actuele thema’s. Marketing Drenthe laat de deelnemers kennismaken met de nieuwe leisure leefstijlen. Ook worden er 2 workshops gegeven vanuit het project Vitale Vakantieparken over transformeren en excelleren. Er kan een workshop gevolgd worden bij Booking.com of Rabobank. Of toekomstgericht gekeken worden naar evenementen met Kenniscentrum Events.
Het hoofdprogramma begint met de bekendmaking van de resultaten uit het nieuwe Ecorys rapport. Hierin wordt de economische betekenis van recreatie en toerisme voor Drenthe en Ooststellingwerf in beeld wordt gebracht. Vervolgens maken de nieuwe leden van de TaskForce Vitale Vakantieparken hun entree en gedeputeerde Henk Brink komt aan het woord. Hierna vertelt Marc van Eck van Business Openers hoe we samen het merk Drenthe nog sterker kunnen maken. ‘Showmaster’ Milo Berlijn stelt dat heel veel bedrijven denken dat gastvrijheid een functioneel proces is, maar alles met emotie te maken heeft. Sjoerd Scholte van Rabobank praat over kennis en geld. En tot slot sluiten we af met Jos Burgers. Op humoristische toon legt hij uit wat de kracht van geven is en wat de deelnemers zoal kunnen geven.