Geplaatst op: 29-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Recreatiecongres Investeren in Drenthe

Recreatiecongres  Investeren in Drenthe

Reviewcijfer 8 of meer scoren? Daar gaat de recreatief-toeristische sector in Drenthe en Ooststellingwerf voor. Maar tot de top (blijven) behoren, waar moet dan op ingezet worden? Het Recreatiecongres van Recreatieschap Drenthe geeft op 6 december antwoord op deze vraag. Met uitdagende en inspirerende presentaties, workshops en sprekers laat het Recreatieschap haar deelnemers stilstaan bij: investeren in kennis, gastvrijheid en merk Drenthe. Theater De Kimme in Zuidlaren herbergt op 6 december meer dan 200 congresgangers. En is daarom ook hét netwerkmoment van het jaar voor ondernemers, bestuurders, ambtenaren en andere vertegenwoordigers uit de recreatief-toeristische sector van Drenthe en Ooststellingwerf.


’s Ochtends in het voorprogramma worden keuzemogelijkheden geboden rond actuele thema’s. Marketing Drenthe laat de deelnemers kennismaken met de nieuwe leisure leefstijlen. Ook worden er 2 workshops gegeven vanuit het project Vitale Vakantieparken over transformeren en excelleren. Er kan een workshop gevolgd worden bij Booking.com of Rabobank. Of toekomstgericht gekeken worden naar evenementen met Kenniscentrum Events.


Het hoofdprogramma begint met de bekendmaking van de resultaten uit het nieuwe Ecorys rapport. Hierin wordt de economische betekenis van recreatie en toerisme voor Drenthe en Ooststellingwerf in beeld wordt gebracht. Vervolgens maken de nieuwe leden van de TaskForce Vitale Vakantieparken hun entree en gedeputeerde Henk Brink komt aan het woord. Hierna vertelt Marc van Eck van Business Openers hoe we samen het merk Drenthe nog sterker kunnen maken. ‘Showmaster’ Milo Berlijn stelt dat heel veel bedrijven denken dat gastvrijheid een functioneel proces is, maar alles met emotie te maken heeft. Sjoerd Scholte van Rabobank praat over kennis en geld. En tot slot sluiten we af met Jos Burgers. Op humoristische toon legt hij uit wat de kracht van geven is en wat de deelnemers zoal kunnen geven.

Link: http:/www.recreatiecongres.nl.
Trefwoorden: Recreatiecongres, investeren in provincie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.