Geplaatst op: 29-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Recreatiecongres Investeren in Drenthe

Recreatiecongres  Investeren in Drenthe

Reviewcijfer 8 of meer scoren? Daar gaat de recreatief-toeristische sector in Drenthe en Ooststellingwerf voor. Maar tot de top (blijven) behoren, waar moet dan op ingezet worden? Het Recreatiecongres van Recreatieschap Drenthe geeft op 6 december antwoord op deze vraag. Met uitdagende en inspirerende presentaties, workshops en sprekers laat het Recreatieschap haar deelnemers stilstaan bij: investeren in kennis, gastvrijheid en merk Drenthe. Theater De Kimme in Zuidlaren herbergt op 6 december meer dan 200 congresgangers. En is daarom ook hét netwerkmoment van het jaar voor ondernemers, bestuurders, ambtenaren en andere vertegenwoordigers uit de recreatief-toeristische sector van Drenthe en Ooststellingwerf.


’s Ochtends in het voorprogramma worden keuzemogelijkheden geboden rond actuele thema’s. Marketing Drenthe laat de deelnemers kennismaken met de nieuwe leisure leefstijlen. Ook worden er 2 workshops gegeven vanuit het project Vitale Vakantieparken over transformeren en excelleren. Er kan een workshop gevolgd worden bij Booking.com of Rabobank. Of toekomstgericht gekeken worden naar evenementen met Kenniscentrum Events.


Het hoofdprogramma begint met de bekendmaking van de resultaten uit het nieuwe Ecorys rapport. Hierin wordt de economische betekenis van recreatie en toerisme voor Drenthe en Ooststellingwerf in beeld wordt gebracht. Vervolgens maken de nieuwe leden van de TaskForce Vitale Vakantieparken hun entree en gedeputeerde Henk Brink komt aan het woord. Hierna vertelt Marc van Eck van Business Openers hoe we samen het merk Drenthe nog sterker kunnen maken. ‘Showmaster’ Milo Berlijn stelt dat heel veel bedrijven denken dat gastvrijheid een functioneel proces is, maar alles met emotie te maken heeft. Sjoerd Scholte van Rabobank praat over kennis en geld. En tot slot sluiten we af met Jos Burgers. Op humoristische toon legt hij uit wat de kracht van geven is en wat de deelnemers zoal kunnen geven.

Link: http:/www.recreatiecongres.nl.
Trefwoorden: Recreatiecongres, investeren in provincie

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...