Geplaatst op: 13-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Twee werkmaatschappijen

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) krijgt een nieuwe naam. Vanaf 1 januari 2019 gaat de organisatie verder onder de naam Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Om focus aan te brengen op de Veluwe en in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen, geeft hij zijn activiteiten voor deze bestemmingen vorm vanuit twee werkmaatschappijen: VisitVeluwe B.V. en Visit Arnhem Nijmegen B.V. (voorheen Regio Arnhem Nijmegen B.V.)


Waarom een andere naam?

Herre Dijkema, directeur RBT KAN, licht toe: "In 2006 is RBT KAN gestart als het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen. De afgelopen 12 jaar is er veel veranderd: de organisatie is gegroeid en onze activiteiten zijn verbreed. Zo hebben wij in 2015 onze werkzaamheden uitgebreid naar de Veluwe onder de naam VisitVeluwe. Onze nieuwe naam geeft op een krachtige manier uiting aan onze activiteiten voor de bestemmingen Veluwe, regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen.”


Wie is Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen?

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zet zich in voor een betere match tussen vraag (bezoekers uit binnen- en buitenland) en aanbod (toeristische sector). Een betere match leidt tot meer bestedingen, een langer verblijf en herhaalbezoek, in de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe.Om dit te realiseren ontwikkelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, samen met zijn 700 partners uit het toeristisch bedrijfsleven en overheid, producten, diensten en campagnes rond de pijlers natuur, cultuur(historie), smaak, shoppen en relaxen. Zo verzamelt en deelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (zijn) kennis over (mogelijke) bezoekers, zodat het toeristische bedrijfsleven beter op de wensen van deze bezoekers kan inspelen. Ook ontwikkelt de organisatie (social media) campagnes en verzorgt het de marketingcommunicatie van grootschalige projecten, zoals Gelderland Herdenkt 2019/2020.
Trefwoorden: toerisme, marketing, destinatie, productontwikkeling

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...