Geplaatst op: 13-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Twee werkmaatschappijen

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) krijgt een nieuwe naam. Vanaf 1 januari 2019 gaat de organisatie verder onder de naam Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Om focus aan te brengen op de Veluwe en in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen, geeft hij zijn activiteiten voor deze bestemmingen vorm vanuit twee werkmaatschappijen: VisitVeluwe B.V. en Visit Arnhem Nijmegen B.V. (voorheen Regio Arnhem Nijmegen B.V.)


Waarom een andere naam?

Herre Dijkema, directeur RBT KAN, licht toe: "In 2006 is RBT KAN gestart als het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen. De afgelopen 12 jaar is er veel veranderd: de organisatie is gegroeid en onze activiteiten zijn verbreed. Zo hebben wij in 2015 onze werkzaamheden uitgebreid naar de Veluwe onder de naam VisitVeluwe. Onze nieuwe naam geeft op een krachtige manier uiting aan onze activiteiten voor de bestemmingen Veluwe, regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen.”


Wie is Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen?

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zet zich in voor een betere match tussen vraag (bezoekers uit binnen- en buitenland) en aanbod (toeristische sector). Een betere match leidt tot meer bestedingen, een langer verblijf en herhaalbezoek, in de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe.Om dit te realiseren ontwikkelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, samen met zijn 700 partners uit het toeristisch bedrijfsleven en overheid, producten, diensten en campagnes rond de pijlers natuur, cultuur(historie), smaak, shoppen en relaxen. Zo verzamelt en deelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (zijn) kennis over (mogelijke) bezoekers, zodat het toeristische bedrijfsleven beter op de wensen van deze bezoekers kan inspelen. Ook ontwikkelt de organisatie (social media) campagnes en verzorgt het de marketingcommunicatie van grootschalige projecten, zoals Gelderland Herdenkt 2019/2020.
Trefwoorden: toerisme, marketing, destinatie, productontwikkeling

CELTH





||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.