Geplaatst op: 13-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Twee werkmaatschappijen

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) krijgt een nieuwe naam. Vanaf 1 januari 2019 gaat de organisatie verder onder de naam Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Om focus aan te brengen op de Veluwe en in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen, geeft hij zijn activiteiten voor deze bestemmingen vorm vanuit twee werkmaatschappijen: VisitVeluwe B.V. en Visit Arnhem Nijmegen B.V. (voorheen Regio Arnhem Nijmegen B.V.)


Waarom een andere naam?

Herre Dijkema, directeur RBT KAN, licht toe: "In 2006 is RBT KAN gestart als het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen. De afgelopen 12 jaar is er veel veranderd: de organisatie is gegroeid en onze activiteiten zijn verbreed. Zo hebben wij in 2015 onze werkzaamheden uitgebreid naar de Veluwe onder de naam VisitVeluwe. Onze nieuwe naam geeft op een krachtige manier uiting aan onze activiteiten voor de bestemmingen Veluwe, regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen.”


Wie is Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen?

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zet zich in voor een betere match tussen vraag (bezoekers uit binnen- en buitenland) en aanbod (toeristische sector). Een betere match leidt tot meer bestedingen, een langer verblijf en herhaalbezoek, in de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe.Om dit te realiseren ontwikkelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, samen met zijn 700 partners uit het toeristisch bedrijfsleven en overheid, producten, diensten en campagnes rond de pijlers natuur, cultuur(historie), smaak, shoppen en relaxen. Zo verzamelt en deelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (zijn) kennis over (mogelijke) bezoekers, zodat het toeristische bedrijfsleven beter op de wensen van deze bezoekers kan inspelen. Ook ontwikkelt de organisatie (social media) campagnes en verzorgt het de marketingcommunicatie van grootschalige projecten, zoals Gelderland Herdenkt 2019/2020.
Trefwoorden: toerisme, marketing, destinatie, productontwikkeling

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Breaking werkt samen met 3x3
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
11/09/24
Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
27/08/24
Exclusief voor leden
Oplopende arbeidskosten en verliezen in gastvrijheidssector
Bedrijven in de gastvrijheidssector zijn minder positief over de bedrijfsresultaten van het afgelopen halfjaar dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer. Ze zijn wel positiever over de arbeidsmarkt en ervaren als gevolg van het tekort aan personeel minder vaak een hoge werkdruk.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.