Geplaatst op: 13-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Twee werkmaatschappijen

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) krijgt een nieuwe naam. Vanaf 1 januari 2019 gaat de organisatie verder onder de naam Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Om focus aan te brengen op de Veluwe en in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen, geeft hij zijn activiteiten voor deze bestemmingen vorm vanuit twee werkmaatschappijen: VisitVeluwe B.V. en Visit Arnhem Nijmegen B.V. (voorheen Regio Arnhem Nijmegen B.V.)


Waarom een andere naam?

Herre Dijkema, directeur RBT KAN, licht toe: "In 2006 is RBT KAN gestart als het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen. De afgelopen 12 jaar is er veel veranderd: de organisatie is gegroeid en onze activiteiten zijn verbreed. Zo hebben wij in 2015 onze werkzaamheden uitgebreid naar de Veluwe onder de naam VisitVeluwe. Onze nieuwe naam geeft op een krachtige manier uiting aan onze activiteiten voor de bestemmingen Veluwe, regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen.”


Wie is Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen?

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zet zich in voor een betere match tussen vraag (bezoekers uit binnen- en buitenland) en aanbod (toeristische sector). Een betere match leidt tot meer bestedingen, een langer verblijf en herhaalbezoek, in de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe.Om dit te realiseren ontwikkelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, samen met zijn 700 partners uit het toeristisch bedrijfsleven en overheid, producten, diensten en campagnes rond de pijlers natuur, cultuur(historie), smaak, shoppen en relaxen. Zo verzamelt en deelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (zijn) kennis over (mogelijke) bezoekers, zodat het toeristische bedrijfsleven beter op de wensen van deze bezoekers kan inspelen. Ook ontwikkelt de organisatie (social media) campagnes en verzorgt het de marketingcommunicatie van grootschalige projecten, zoals Gelderland Herdenkt 2019/2020.
Trefwoorden: toerisme, marketing, destinatie, productontwikkeling

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.