Geplaatst op: 13-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Twee werkmaatschappijen

Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam

Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) krijgt een nieuwe naam. Vanaf 1 januari 2019 gaat de organisatie verder onder de naam Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Om focus aan te brengen op de Veluwe en in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen, geeft hij zijn activiteiten voor deze bestemmingen vorm vanuit twee werkmaatschappijen: VisitVeluwe B.V. en Visit Arnhem Nijmegen B.V. (voorheen Regio Arnhem Nijmegen B.V.)


Waarom een andere naam?

Herre Dijkema, directeur RBT KAN, licht toe: "In 2006 is RBT KAN gestart als het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen. De afgelopen 12 jaar is er veel veranderd: de organisatie is gegroeid en onze activiteiten zijn verbreed. Zo hebben wij in 2015 onze werkzaamheden uitgebreid naar de Veluwe onder de naam VisitVeluwe. Onze nieuwe naam geeft op een krachtige manier uiting aan onze activiteiten voor de bestemmingen Veluwe, regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen.”


Wie is Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen?

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zet zich in voor een betere match tussen vraag (bezoekers uit binnen- en buitenland) en aanbod (toeristische sector). Een betere match leidt tot meer bestedingen, een langer verblijf en herhaalbezoek, in de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe.Om dit te realiseren ontwikkelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, samen met zijn 700 partners uit het toeristisch bedrijfsleven en overheid, producten, diensten en campagnes rond de pijlers natuur, cultuur(historie), smaak, shoppen en relaxen. Zo verzamelt en deelt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (zijn) kennis over (mogelijke) bezoekers, zodat het toeristische bedrijfsleven beter op de wensen van deze bezoekers kan inspelen. Ook ontwikkelt de organisatie (social media) campagnes en verzorgt het de marketingcommunicatie van grootschalige projecten, zoals Gelderland Herdenkt 2019/2020.
Trefwoorden: toerisme, marketing, destinatie, productontwikkeling

CELTH





||| Nieuws |||

24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...