Geplaatst op: 13-12-2018
Bron: persbericht
Auteur: Redactie
NRIT Media

Dag van Citymarketing en Nationaal Congres Citymarketing samen verder

Eerste editie ‘Nationaal Congres Citymarketing’ nieuwe stijl in Eindhoven

Dag van Citymarketing en Nationaal Congres Citymarketing samen verder

Het Nationaal Congres Citymarketing en de Dag van de Citymarketing gaan voortaan samen verder. De nieuwe naam luidt Nationaal Congres Citymarketing met als subtitel dé dag van de citymarketing. De uitreiking van de Nationale Citymarketing Trofee wordt onderdeel van het nieuwe congres. De eerste editie nieuwe stijl wordt in juni 2019 in Eindhoven gehouden.


De Stichting Netwerk Citymarketing Nederland neemt het huidige Nationaal Congres Citymarketing over van kennisbureau Respons uit Amsterdam. Respons organiseerde 11 edities van het Nationaal Congres. De Dag van de Citymarketing van het Netwerk Citymarketing zelf vond tot nu toe 8 keer plaats. Het Netwerk Citymarketing heeft als doel het verbeteren van de kennis van citymarketing én het professionaliseren van het vakgebied. Het Congres speelt daarin een vooraanstaande rol.


"Deze ontwikkeling stelt ons in staat nog beter het belang van citymarketing binnen steden en regio’s voor het voor voetlicht te brengen”, zegt Martijn Bulthuis, voorzitter van het Netwerk. "Het Nationaal Congres Citymarketing zal dé plek zijn waar toonaangevende sprekers uit binnen- en buitenland ons inspireren en waar de ontwikkelingen van de toekomst worden geagendeerd. Alle partijen die betrokken of geïnteresseerd zijn in citymarketing komen er bij elkaar. Van marketeer tot student, van politicus tot instelling. Met deze bundeling van krachten kunnen we nóg beter onze rol als kennisorganisatie vervullen”.


Lex Kruijver, algemeen directeur van Respons: "Met één citymarketing congres in Nederland kan de kwaliteit omhoog omdat je beter in staat bent (internationale) sprekers uit te nodigen en het aantal deelnemers kan toenemen hetgeen de kwaliteit ten goede komt. Wij blijven met Respons de komende jaren als hoofdsponsor aan het Nationaal Congres Citymarketing verbonden”.


Het eerste Nationale Congres Citymarketing nieuwe stijl vindt plaats in Eindhoven. De stad volgt al jaren een succesvolle citymarketingstrategie. Met haar positionering als stad voor technologie, design en kennis, gericht op het aantrekken van meer bedrijven en talenten won Eindhoven dit jaar de prestigieuze internationale ‘Place Brand of the Year Award’, nadat het al drie keer de ‘Nationale Citymarketing Trofee’ wist te veroveren, het meest recent in 2017.

Link: http://www.netwerkcitymarketing.nl/
Trefwoorden: Citymarketing, congres, evnementen

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...