Geplaatst op: 17-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Strand Nederland en KHN gaan intensiever samenwerken

Strand Nederland en KHN gaan intensiever samenwerken
Strand Nederland en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) hebben een overeenkomst ondertekend om intensiever samen te werken. Doel is om gezamenlijk de belangen te behartigen van de horecaondernemers langs de Nederlandse kust. Het gaat daarbij zowel om beleidsmatige onderwerpen die voor de ondernemers van belang zijn als om het stimuleren van het toerisme langs de kust.


In de samenwerkingsovereenkomst zijn afspraken gemaakt over de inhoud van de samenwerking waarbij HKN zich concentreert op de beleidsmatige kant en Strand Nederland op de promotie van de kust.


Michel Kloeg, lid van het landelijk bestuur van KHN: "Strand Nederland en KHN werkten al langer samen. Maar met deze ondertekening hebben we onze samenwerking bekrachtigd. Een goede zaak, vind ik, want we werken allebei aan een sterke en toekomstbestendige horeca langs de Nederlandse kust. En op deze manier geven we de horeca samen nog meer power.”


KHN: Kustpact

KHN behartigt de inhoudelijke belangen van haar leden: zowel lokaal als regionaal en landelijk. Eén van de onderwerpen is het Kustpact, waar op dit moment gesprekken over plaatsvinden. Om deze belangenbehartiging goed te doen, is in vier regio’s (Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland en de Waddeneilanden) een regionaal overleg ingericht. Dit regionale overleg wordt ondersteund door een regiomanager van KHN die nauw samenwerkt met de afdeling Belangenbehartiging van KHN in Woerden.


Strand Nederland: Promotie

Strand Nederland neemt de promotie van de horeca langs de kust en op het strand voor haar rekening. Hiervoor organiseren zij onder meer de Landelijke Stranddagen, de Landelijke Strandbeurs en de verkiezingen van het Beste Strandpaviljoen en het Schoonste Strand van Nederland.


Over Strand Nederland

Strand Nederland is het communicatieplatform voor de strandexploitanten. Wij werken samen met de lokale verenigingen, KHN, NBTC Holland Marketing, stichting Nederland Schoon en diverse overheidsorganisaties om het strand zo goed mogelijk te ondersteunen.


Over KHN

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen zij ruim 20.000 horecaondernemers met zo’n 255.000 horecamedewerkers. Ze ondersteunen hun leden door lobby, advies en financiële ledenvoordelen.

Trefwoorden: dagrecreatie, brancheorganisaties, kustgebieden, noordzeekust

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...