Meer bezoekers voor Rijksmuseum
Rijksmuseum - 2014 - John Lewis Marshall Afbeelding downloaden Rijksmuseum - 2014 - John Lewis Marshall Het Rijksmuseum in Amsterdam heeft na
jaren van dalende bezoekcijfers in 2018 weer een plusje weten te
boeken. Met 200 duizend extra bezoekers staat het museum met 2,3
miljoen bezoekers weer op de eerste plaats van het best bezochte
museum van Nederland. Vorig jaar stond het Van Goghmuseum op die
positie maar dit museum verloor 90 duizend bezoekers en moest met 2,2
miljoen bezoekers genoegen nemen met plaats twee. Dat blijkt uit een
rondgang van Nieuwsuur langs de meest populaire musea.
Volgens directeur Taco Dibbits van het
Rijksmuseum kan het museum nog veel meer bezoekers aan: "Het
mooie is dat er bijna nooit een rij staat voor het Rijksmuseum."
In het recordjaar 2014 ontving het museum bijna 2,5 miljoen
bezoekers. Bij het Anne Frank Huis staan bijna dagelijks rijen. Toch
denkt ook dit museum met recent geopende nieuwe publieksvoorzieningen
door te kunnen groeien naar 1,3 miljoen bezoeken.
Tabel 1: Bezoeken aan top 5 Nederlandse musea
|
2017
|
2018
|
Rijksmuseum
|
2.100.000
|
2.300.000
|
Van Gogh Museum
|
2.260.000
|
2.170.000
|
Anne Frank Huis
|
1.200.000
|
1.200.000
|
Stedelijk Museum
|
690.000
|
695.000
|
NEMO Science Museum
|
665.000
|
670.000
|
Bron: Nieuwsuur
Trefwoorden: cultuur, musea, bezoek
|
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
16/12/24
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
|
16/12/24
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
|
11/12/24
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
|
06/12/24
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
|
06/12/24
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
|
04/12/24
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|