Geplaatst op: 19-12-2018
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Sunweb overgenomen door investeerder Triton

Sunweb overgenomen door investeerder Triton
Investeringsfonds Triton heeft een meerderheidsbelang genomen in de Sunweb Group. Oprichter en eigenaar Joost Romeijn houdt ook een belang in het bedrijf. Triton vindt dat Sunweb een uniek hybride businessmodel heeft.


Triton is een Europees investeringsfonds dat investeert in middelgrote Europese bedrijven die hulp kunnen gebruiken om hun potentieel beter te benutten met als doel duurzame waarde aan het bedrijf toe te voegen. Ze stellen zich op als actieve eigenaren maar laten de operatie over aan het management.


Omzet 600 miljoen euro

Sunweb is in 1991 gestart in Nederland en heeft een omzet van meer dan 600 miljoen euro. Jaarlijks worden aan een miljoen klanten pakketreizen verkocht naar meer dan 20 bestemmingen in Europa. De groep heeft vijf merken Sunweb Sun, Sunweb Ski, Eliza was here, Primavera en GoGo. Er werken 500 mensen. Vanuit markten als Nederland, België en Frankrijk groeit het bedrijf ook in Denemarken, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.


Uniek hybride businessmodel

Sunweb heeft volgens Triton een uniek hybride businessmodel dat zit tussen een traditionele touroperator en een online travel agency. "Nu de waardeketen in de reisbranche verandert heeft Sunweb bewezen dat haar positie en businessmodel veerkrachtig is en aan terrein wint in deze complexe omgeving”, zegt er Agebäck, Investment Advisory Professional, sector leader for consumer and advisor to the Triton Funds. "Zelf samengestelde pakketreizen die direct via eigen online kanalen aan de consument worden verkocht, maken dat het bedrijf goed gepositioneerd is voor de groeiende reisbranche en de toenemende online conversie.”

Trefwoorden: reisbranche, touroperators

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.