Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing
Directeur Frans van der Avert stopt bij Amsterdam Marketing en maakt een switch naar Paleis Soestdijk waar hij zich gaat bezighouden met de ontwikkeling van vaste en tijdelijke presentaties, educatieve programma's en marketing.

Per 1 maart aanstaande is Frans van der Avert door de MeyerBergman Erfgoed Groep benoemd als directeur van het concept Made By Holland voor Paleis Soestdijk.

Van der Avert is sinds 2011 betrokken bij Amsterdam Marketing en werd in 2013 na de fusie van drie onderliggende marketingorganisaties directeur. Daarvoor heeft hij lang in museale marketing gezeten. Vanaf begin jaren negentig bij het Rijksmuseum, Nieuwe Kerk en de Hermitage. Hij heeft Amsterdam Marketing met veel energie en enthousiasme aangestuurd. Onder zijn leiding zijn er talloze activiteiten, campagnes en projecten gerealiseerd. De laatste jaren is er onder meer expliciete aandacht voor het vinden van de juiste balans tussen leefbaarheid en welvaart.

Voorzitter van de Raad van Toezicht Anita Nijboer:"Met het vertrek van Frans verliezen wij een bevlogen en goed in de Amsterdamse netwerken ingevoerde directeur. Hij heeft Amsterdam Marketing sinds 2013 omgevormd tot een prachtige organisatie die in het veranderende beeld over de verschillende stakeholders van de stad een belangrijke rol speelt; zowel nationaal als internationaal. Wij betreuren zijn vertrek maar feliciteren hem tegelijkertijd met deze prachtige uitdaging bij Paleis Soestdijk."

Begin dit jaar gaf Frans van der Avert een exclusief interview voor PleisureWorld NRIT over de spagaat van een citymarketingorganisatie die geen extra toeristen meer mag trekken: https://www.nritmedia.nl/kennisbank/38953/Wat_doet_een_citymarketingorganisatie_die_geen_extra_toeristen_meer_mag_trekken?


Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, overtourism, amsterdam

CELTH





||| Nieuws |||

09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...