Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing
Directeur Frans van der Avert stopt bij Amsterdam Marketing en maakt een switch naar Paleis Soestdijk waar hij zich gaat bezighouden met de ontwikkeling van vaste en tijdelijke presentaties, educatieve programma's en marketing.

Per 1 maart aanstaande is Frans van der Avert door de MeyerBergman Erfgoed Groep benoemd als directeur van het concept Made By Holland voor Paleis Soestdijk.

Van der Avert is sinds 2011 betrokken bij Amsterdam Marketing en werd in 2013 na de fusie van drie onderliggende marketingorganisaties directeur. Daarvoor heeft hij lang in museale marketing gezeten. Vanaf begin jaren negentig bij het Rijksmuseum, Nieuwe Kerk en de Hermitage. Hij heeft Amsterdam Marketing met veel energie en enthousiasme aangestuurd. Onder zijn leiding zijn er talloze activiteiten, campagnes en projecten gerealiseerd. De laatste jaren is er onder meer expliciete aandacht voor het vinden van de juiste balans tussen leefbaarheid en welvaart.

Voorzitter van de Raad van Toezicht Anita Nijboer:"Met het vertrek van Frans verliezen wij een bevlogen en goed in de Amsterdamse netwerken ingevoerde directeur. Hij heeft Amsterdam Marketing sinds 2013 omgevormd tot een prachtige organisatie die in het veranderende beeld over de verschillende stakeholders van de stad een belangrijke rol speelt; zowel nationaal als internationaal. Wij betreuren zijn vertrek maar feliciteren hem tegelijkertijd met deze prachtige uitdaging bij Paleis Soestdijk."

Begin dit jaar gaf Frans van der Avert een exclusief interview voor PleisureWorld NRIT over de spagaat van een citymarketingorganisatie die geen extra toeristen meer mag trekken: https://www.nritmedia.nl/kennisbank/38953/Wat_doet_een_citymarketingorganisatie_die_geen_extra_toeristen_meer_mag_trekken?


Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, overtourism, amsterdam

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.