Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Frank van Eijsden nieuwe Directeur Operatie Madurodam

Frank van Eijsden nieuwe Directeur Operatie Madurodam
Frank van Eijsden (38) is per 1 december 2018 aangesteld als Directeur Operatie van Madurodam. Samen met Joris van Dijk, Algemeen Directeur, vormt hij de directie van het Haagse themapark. Madurodam investeerde de afgelopen jaren ruim 15 miljoen in de vernieuwing en uitbreiding van het attractieaanbod en het park heeft een ambitieuze investeringsagenda voor de periode 2019-2021. Van Eijsden maakte voor zijn aanstelling bij Madurodam zes jaar deel uit van het managementteam van Feyenoord, waar hij werkzaam was als Manager Service & Tickets.


Van Eijsden was bij de iconische voetbalclub uit Rotterdam verantwoordelijk voor de afdelingen Ticketing, Customer Service & Webcare, Tours en Publiekscatering. Madurodam haalt met hem dan ook een expert binnen op het gebied van het optimaliseren van bedrijfsprocessen en klantgerichtheid.


Nieuwe functie

In zijn nieuwe functie bij Madurodam is Frank van Eijsden verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van het park. Hij geeft (in)direct leiding aan (in het hoogseizoen) ruim 160 medewerkers. Joris van Dijk, Algemeen Directeur van Madurodam: "Madurodam groeit en die groei moet in goede banen worden geleid. Onder de nieuw gecreëerde functie Directeur Operatie vallen de afdelingen Guest & Park Service, Horeca en Retail. Deze functies zijn een essentieel onderdeel van de totaalbeleving van onze gasten. We zijn ervan overtuigd dat Frank, met zijn kennis en ervaring, een waardevolle rol gaat spelen in de realisatie van de ambities van Madurodam.”


Voor Van Eijsden is zijn aanstelling bij Madurodam een nieuwe uitdaging in zijn loopbaan: "Ik ben supertrots dat ik een bijdrage mag leveren aan de verdere groei en professionalisering van Madurodam. Het is een prachtige, intrigerende organisatie, mede ook omdat het park is opgericht om geld te genereren voor het goede doel. Jaarlijks schenkt Madurodam zo’n 600.00 tot 700.000 euro aan goede doelen die kinderen inspireren een goed mens te zijn. Bovendien is het al decennialang een sterk merk met een relevante boodschap, dat haar sporen verdiend heeft binnen de attractiebranche. Ik kijk ernaar uit om mijn steentje bij te dragen aan de toekomst van Madurodam.”


Frank van Eijsden

Frank van Eijsden begon zijn carrière bij Feyenoord als Ticketing Manager. Hier was hij uiteindelijk 12 jaar werkzaam. Daarnaast was hij Head of Operations bij de Belgische startup PlayPass N.V. en bestuurder bij weekendschool Petje Af in Rotterdam. Van Eijsden studeerde Small Business aan de Hogeschool van Rotterdam (1999 – 2003). Naast zijn huidige functie bij Madurodam is hij bestuurder bij BSW Rotterdam. Deze stichting biedt ondersteuning aan Rotterdamse organisaties waaronder buurt- en speeltuinverenigingen, die werken aan een veilig sociaal-pedagogisch speelklimaat in de stad.

Trefwoorden: attractieparken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optimaal gebruik van de recente overvloedige regenval door het opgevangen water te gebruiken voor de beregening van de vele overdekte leefwerelden van de dieren.