Geplaatst op: 04-01-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Transavia wil vrouwen inspireren carrière te maken in reisbranche

Leading Ladies willen met Transavia tot grote hoogten stijgen op Vakantiebeurs

Transavia wil vrouwen inspireren carrière te maken in reisbranche

Vrouw, ambitie, een gezonde dosis doorzettingsvermogen en de wil om de top te halen? Dan is de Leading Ladies bijeenkomst van onder meer Transavia op de Vakantiebeurs de place to be volgende week. Enkele vanzelfsprekend hoogvliegende dames van de luchtvaartmaatschappij geven daar dan namelijk een presentatie om meer vrouwen te inspireren om te kiezen voor een vak in de lucht waarin momenteel nog voornamelijk mannen werkzaam zijn. "En dat is vooral in de cockpit, de techniek en de ICT, terwijl er volgens ons genoeg vrouwen zijn die dergelijke opleidingen aankunnen en doen, alleen zetten zij om allerlei redenen vaak niet door”, vertelt communicatiespecialist Karen Kuhlmann van Transavia, één van de dames die de presentatie verzorgt.

2

Nederland is internationaal niet bepaald een hoogvlieger als het gaat om vrouwen werkzaam in de top van het bedrijfsleven. Onderzoek wijst uit dat de Lage Landen samen met Pakistan ergens onderaan de wereldwijde ranglijst bungelen. Dat moet veranderen vindt de luchtvaartmaatschappij en heeft daarom het programma Leading Ladies omarmd. Te beginnen op 9 januari tijdens de Vakdag van de Vakantiebeurs met een presentatie en een daaropvolgende rondetafeldiscussie met dames die hun sporen hebben verdiend in de reisbranche en daarbuiten. Onder leiding van voormalig Dolly Dot, styliste en ambassadrice van Dress for Succes Patty Zomer schuiven onder meer General Manager van Travel Counsellors Milka van Dam, CEO Carola Hoekstra van Thomas Cook en EXVN Vrouwelijke Manager van het Jaar Nuvit Kibaroglu aan. Ook zullen enkele echte hoogvliegers van de partij zijn, vrouwelijke gezagvoerders van Transavia zelf, al wil Kuhlmann hun namen als verrassing nog even onder de pilotenpet houden.

"Transavia ondersteunt dit initiatief omdat het echt een maatschappelijk thema is en wij willen onze klanten en Nederland laten zien dat dit ons aan het hart gaat. Het is echt mogelijk voor vrouwen om met de juiste balans tussen privé en werk zakelijk door te groeien. Zeker in de huidige krappe arbeidsmarkt. Daarnaast is een dergelijk project voor ons ook commercieel interessant, al was het maar om de aandacht te vestigen op de diversiteit in de samenleving en in onze vliegtuigen. Onze passagiers zijn namelijk ook heel divers en wij zijn dat ook. Bovendien zijn vrouwen in én voor de reisbranche zeer belangrijk. Er werken veel vrouwen in onze industrie en het zijn niet te vergeten bijna altijd vrouwen die de volgende vakantiebestemming kiezen en boeken! Zo zijn ze dus op heel veel vlakken al lang leading. En dus moeten ze dat ook op de werkvloer worden. Dat is de reden dat we dit programma hebben omarmd en de presentatie organiseren: om vrouwen in de reisbranche te inspireren en te motiveren om carrière te maken in onze prachtige reisindustrie. Kom dus op de Vakdag van de Vakantiebeurs naar de bijeenkomst, als dat een aansprekend idee is”,  besluit Kulhman.


Trefwoorden: Vrouwen in reisbranche, topvrouwen in reisindustrie

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...