Transavia wil vrouwen inspireren carrière te maken in reisbranche
Leading Ladies willen met Transavia tot grote hoogten stijgen op Vakantiebeurs
Vrouw, ambitie, een gezonde dosis doorzettingsvermogen en de wil om de top te halen? Dan is de Leading Ladies bijeenkomst van onder meer Transavia op de Vakantiebeurs de place to be volgende week. Enkele vanzelfsprekend hoogvliegende dames van de luchtvaartmaatschappij geven daar dan namelijk een presentatie om meer vrouwen te inspireren om te kiezen voor een vak in de lucht waarin momenteel nog voornamelijk mannen werkzaam zijn. "En dat is vooral in de cockpit, de techniek en de ICT, terwijl er volgens ons genoeg vrouwen zijn die dergelijke opleidingen aankunnen en doen, alleen zetten zij om allerlei redenen vaak niet door”, vertelt communicatiespecialist Karen Kuhlmann van Transavia, één van de dames die de presentatie verzorgt.
2Nederland is internationaal niet bepaald een hoogvlieger als het gaat om vrouwen werkzaam in de top van het bedrijfsleven. Onderzoek wijst uit dat de Lage Landen samen met Pakistan ergens onderaan de wereldwijde ranglijst bungelen. Dat moet veranderen vindt de luchtvaartmaatschappij en heeft daarom het programma Leading Ladies omarmd. Te beginnen op 9 januari tijdens de Vakdag van de Vakantiebeurs met een presentatie en een daaropvolgende rondetafeldiscussie met dames die hun sporen hebben verdiend in de reisbranche en daarbuiten. Onder leiding van voormalig Dolly Dot, styliste en ambassadrice van Dress for Succes Patty Zomer schuiven onder meer General Manager van Travel Counsellors Milka van Dam, CEO Carola Hoekstra van Thomas Cook en EXVN Vrouwelijke Manager van het Jaar Nuvit Kibaroglu aan. Ook zullen enkele echte hoogvliegers van de partij zijn, vrouwelijke gezagvoerders van Transavia zelf, al wil Kuhlmann hun namen als verrassing nog even onder de pilotenpet houden.
"Transavia ondersteunt dit initiatief omdat het echt een maatschappelijk thema is en wij willen onze klanten en Nederland laten zien dat dit ons aan het hart gaat. Het is echt mogelijk voor vrouwen om met de juiste balans tussen privé en werk zakelijk door te groeien. Zeker in de huidige krappe arbeidsmarkt. Daarnaast is een dergelijk project voor ons ook commercieel interessant, al was het maar om de aandacht te vestigen op de diversiteit in de samenleving en in onze vliegtuigen. Onze passagiers zijn namelijk ook heel divers en wij zijn dat ook. Bovendien zijn vrouwen in én voor de reisbranche zeer belangrijk. Er werken veel vrouwen in onze industrie en het zijn niet te vergeten bijna altijd vrouwen die de volgende vakantiebestemming kiezen en boeken! Zo zijn ze dus op heel veel vlakken al lang leading. En dus moeten ze dat ook op de werkvloer worden. Dat is de reden dat we dit programma hebben omarmd en de presentatie organiseren: om vrouwen in de reisbranche te inspireren en te motiveren om carrière te maken in onze prachtige reisindustrie. Kom dus op de Vakdag van de Vakantiebeurs naar de bijeenkomst, als dat een aansprekend idee is”, besluit Kulhman.