Compactere en kortere Vakantiebeurs trekt evenveel bezoekers
Bart Meijer, brandmanager Vakantiebeurs: "We zijn ontzettend trots op dit resultaat. Samen met de reisbranche hebben we met dit geweldige vakantiefestijn het vakantie- en boekingsseizoen 2019 geopend. Dit jaar was de beurs compacter maar met meer exposanten dan vorig jaar.”
Bezoekers Vakantiebeurs zijn echte vakantie-bigspenders
71 procent van de bezoekers van de Vakantiebeurs geeft aan geïnteresseerd te zijn in Europese vakantiebestemmingen. Meer dan tweederde van het bezoek heeft daarnaast interesse om landen buiten Europa te bezoeken. 20 procent richtte zich tijdens het bezoek op Nederland. Dit blijkt uit onderzoek onder bezoekers van de Vakantiebeurs 2019.
De aantrekkende economie manifesteert zich ook in stijgende vakantie-uitgaven. Gemiddeld is men van plan € 3.573 per persoon aan vakanties uit te geven in 2019. Dat is bijna drie maal zoveel als de gemiddelde Nederlander aan vakanties uitgeeft. Bezoekers aan de Vakantiebeurs zijn dus echte vakantie-bigspenders.
Dagje uit
Dat de Vakantiebeurs een echte uit-beleving is, wordt bewezen doordat bijna de helft van de bezoekers (43%) komt voor een gezellig dagje uit. Daarnaast kwamen bezoekers met name om informatie in te winnen over een vakantie die nog geboekt moet worden (64%), verder staat het ontdekken van nieuwe reisbestemmingen met 63 procent op de tweede plaats. Ruim een derde (34%) is naar het reisevenement geweest voor persoonlijk contact met (reis)experts & locals. Dit onderschrijft ook de enquête van de Vakantiebeurs, waarin werd aangetoond dat mensen steeds meer behoefte hebben aan persoonlijk advies vanwege het sociale aspect en het feit dat ze in de internetjungle vaak door de bomen het bos niet meer zien.