Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?
In 8 Europese landen werken in het project Next Tourism Generation Alliance 14 partijen samen om voor 5 toeristische subsectoren de connectie tussen toeristische opleidingen en de industrie te verbeteren. Het project is een initiatief van de Europese Commissie. In Nederland is de Breda University of Applied Sciences (voorheen NHTV) partner in het project.
Industrie en toeristische opleidingen moeten beter ingespeeld raken op de snel veranderende toerisme-industrie op een nationaal en Europees level. In dit project willen ze de ‘skills gaps’ aanpakken die er nu en in de toekomst zijn, om daarmee bij te dragen aan een florerende Europese toeristische branche. Door het project moeten de toekomstige benodigde kennis en vaardigheden van de toeristische branche beter in evenwicht komen met het aanbod van opleidings- en trainingsinstituten.
Het project richt zich op
skills op het gebied van digital, social en green. Het einddoel is een
blauwdruk met tools te ontwikkelen waardoor opleiders en organisaties in
toerisme structureel met elkaar samenwerken.
Input van bedrijven gevraagd
Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in hospitality, food & beverage, visitor attractions, destination management organizations en touroperators & travel agents. Op deze manier zal er duidelijk worden welke kennis en welke producten en/of tools er nodig zijn om (aankomende) werknemers voor te bereiden op het level van skills in de toekomst.
Meedoen met het onderzoek kan eenvoudig door het invullen van deze vragenlijst:
https://buas.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_aabSamvmBvltEhL
De enquête start vandaag (maandag 14 januari) en loopt drie weken.