Geplaatst op: 14-01-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?
Door vergaande technologische, sociale en duurzame ontwikkelen gaat de toeristische sector de komende jaren sterk veranderen. Dat vraagt om medewerkers met andere vaardigheden die bijvoorbeeld alles weten van artificial intelligence, big data, programmeren, andere culturen, verrijkende belevingen of milieuvraagstukken. Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in de branche.

Skills gaps aanpakken

In 8 Europese landen werken in het project Next Tourism Generation Alliance 14 partijen samen om voor 5 toeristische subsectoren de connectie tussen toeristische opleidingen en de industrie te verbeteren. Het project is een initiatief van de Europese Commissie. In Nederland is de Breda University of Applied Sciences (voorheen NHTV) partner in het project.


Industrie en toeristische opleidingen moeten beter ingespeeld raken op de snel veranderende toerisme-industrie op een nationaal en Europees level. In dit project willen ze de ‘skills gaps’ aanpakken die er nu en in de toekomst zijn, om daarmee bij te dragen aan een florerende Europese toeristische branche. Door het project moeten de toekomstige benodigde kennis en vaardigheden van de toeristische branche beter in evenwicht komen met het aanbod van opleidings- en trainingsinstituten.


Het project richt zich op skills op het gebied van digital, social en green. Het einddoel is een blauwdruk met tools te ontwikkelen waardoor opleiders en organisaties in toerisme structureel met elkaar samenwerken.


Input van bedrijven gevraagd

Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in hospitality, food & beverage, visitor attractions, destination management organizations en touroperators & travel agents. Op deze manier zal er duidelijk worden welke kennis en welke producten en/of tools er nodig zijn om (aankomende) werknemers voor te bereiden op het level van skills in de toekomst.


Meedoen met het onderzoek kan eenvoudig door het invullen van deze vragenlijst:


https://buas.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_aabSamvmBvltEhL


De enquête start vandaag (maandag 14 januari) en loopt drie weken.

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.