Geplaatst op: 17-01-2019
Auteur: Hans van Leeuwen
PleisureWorld NRIT

SpaceJump met twee trampolineparken in Zuid-Limburg

Nog volop innovatie in spelvormen

SpaceJump met twee trampolineparken in Zuid-Limburg
In de aanloop naar de Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit op 26 maart 2019 in Sevenum gaan we in een serie artikelen in op de ontwikkelingen bij de nieuwe Leisure Boulevards. Gisteren introduceerden we Wyckerveste Adviseurs die de Leisure Dome in Kerkrade hebben ontwikkeld en de onlangs geopende Leisure Boulevard in Maastricht. Vandaag praten we Joeri Schouten van SpaceJump die onlangs in Maastricht een tweede vestiging opende.


In de week dat trampolinepark Jumpsquare Heerhugowaard, Kangaroos Apeldoorn en SpaceJump Maastricht werden geopend, waren wij op bezoek bij de Leise Boulevard Maastricht. In een oud verbouwd pand van bouwmark Praxis vindt je er nu een Basic Fit, Space Jump en een GlowGolf. De ontwikkelaar was vastgoedontwikkelaar Wyckerveste Adviseurs. Voor zowel Space Jump en GlowGolf is dit hun tweede vestiging na de Leisure Dome te Kerkrade. Uiteraard zijn wij nieuwsgierig naar acties van beide exploitanten van deze nieuwe locatie.


Kom ook naar de Vakdag het Nieuwe Dagje Uit van 26 maart a.s.


Wil je de allernieuwste ontwikkelingen meemaken van dichtbij over de opmars van de FEC Family Entertainment Centers, TrampolineParken maar ook de nieuwe middel grotere attractieparken met Landelijke Exposure maar gericht op de regio?

Dat allemaal met ook veel Innovaties op het InnovatiePlein is te vinden bij MattelPlay – Sevenum. Naast Londen, Dubai de 3e vestiging met een door Lapset Design Studio uitgevoerd project dat nu samen met een van de grootste Wereld Restaurants formule ABC en FEC Sevenum dit jaar als locatie dient voor de vakdag. Meer informatie en inschrijven op: www.hetnieuwedagjeuit.nl



Voor SpaceJump spraken wij Joeri Schouten, de lokale manager die na het op gang brengen van de locatie Leisure Dome in Kerkrade nu die van Maastricht onder zijn hoede heeft. Voor de GlowGolf gaan wij morgen in gesprek met Patricia Beekers die ook al na haar eerste locatie in diezelfde Leisure Dome te Kerkrade nu een tweede vestiging heeft geopend in Maastricht. Wij zijn benieuwd of beiden nog meer plannen hebben voor de toekomst en het bij twee vestigingen blijft. Immers worden het hier in Nederland Amerikaanse toestanden met de onstuimige opmars van de ketens in onze leisure branche.


Juri Schouten legt uit hoe de opening was van de tweede vestiging van SpaceJump


Is Space Jump Maastricht veel anders dan Space Jump Parkstad - Kerkrade?

Joeri Schouten: "In Kerkrade kun je ons vinden via de algemene website LeisureDome met SpaceJump, Soccer Arena en Clip ’n Climb. Wie wil boeken, komt terecht op een van de drie websites omdat er niet vanuit een LeisureDome platform geopereerd wordt. De ontwikkeling van de Trampolineparken in ons land is heel snel gegaan. Het was nog in de crisisjaren toen de Leisure Boulevard Parkstad-Kerkrade, nieuwe stijl, werd opgeleverd. Voor Sidijk was dit pas hun 4e trampolinepark in Nederland. Nu drie jaar later heeft het trampolinevirus toegeslagen en duurt het niet lang meer of zien wij dezelfde bedreiging ontstaan als bij het aanbod van indoor speeltuinen met een behoorlijke prijsconcurrentie als gevolg. Bij Parkstad hebben wij ook als een van de eerste in de provincie Limburg een Clib ’n Climb concept uitgerold. Doordat wij drie activiteiten aanbieden kunnen wij inspelen op meerdere doelgroepen en combinaties.”



Hoeveel bezoekers gaan jullie halen, meer als 100.000 bezoekers?

Joeri Schouten: "Dat is moeilijk om te zeggen. Het is afwachten of de hype alweer voorbij is. Natuurlijk zullen bezoekers die nu in Kerkrade hun vertier hadden de weg nog moeten vinden naar Maastricht. Ons doel is wel meer dan 100.000 bezoekers. Er is qua oppervlak geen verschil in omvang; beide locatie zijn zo’n 1.800 a 2.000m2. Toch zijn in Maastricht meer actievelden waaronder Big Airbag, FoamPit, Dunk Area, Dodgebal Area, Airtrack, Maincourt, Swiper en Mini Jump voor kinderen tot 8 jaar. We hebben ook de eerste Jumping Game, een gadget waarvoor Sidijk nog geen naam heeft maar wel al wel in het programma heeft opgenomen. Jumpers gaan hangend in de lucht punten scoren door tegen bepaalde buttons te pushen.



De totale horeca-oppervlakte bedraagt hier op een verdieping 250m2 en wij hebben veel aandacht voor onze speciaal biertjes wat past bij de bourgondische lijvenstijl in het zuiden. Wij richten ons hiermee op de ouders die vanuit de hoogte van hun kinderen kunnen genieten met een hapje en een drankje. Wij verwachten dat uit de natuurlijke doelgroep niet echt veel andere resultaten in het aantal kinderfeestjes. Voor de niet natuurlijke gebruikers zoals de jongeren van 18+ tot de dertigers en de Maastrichtse studenten of seinoren zijn er andere activiteiten opgezet. Zo is er 1 keer per maand de Disco Jump, licht uit Sport aan en een DJ voor de muziek. Onze eerste FitnessJump Avond was in no-time uitverkocht. We hebben ook al een Jump Fitness Club opgestart. Wij geven dus ook al wekelijks Fitness Jump lessen. Ook voor DodgeBall zien wij meer potentie door de aanwezigheid van veel internationale studenten. De tijd dat ook senioren en zorggroepen gaan springen wat in Engeland al heel normaal is, zal hier nog wel even op zich laten wachten. Dat is een kwestie van tijd.”


Is er nog wat (innovatie) nieuws op komst?

Joeri Schouten: "Wij zijn voortdurend mee bezig de beleving aantrekkelijker te maken van het jumpen. Zoals bij veel sectoren komen innovaties ook van buiten! Kijk maar naar de Big Airbag uit de wintersport en de Vlokkenkuil uit de turnsport. Nieuw in Kerkrade is bijvoorbeeld de Action Camera van GYM Eyes. Hiermee worden de capriolen van de Jumper opgenomen en kan men analyses maken. Dit komt uit de fitnessindustrie waar men dit toepast bij de Body Builders om zo meer te leren van de ergonomie en de trainingen. Nu kan men realtime via de iPad de verrichtingen volgen voor de fun maar ook om je thrills te verbeteren.


De jongere doelgroep die de weg al gauw weet te vinden naar de nieuwe vestiging van SpaceJump


Wat anders is dat wij voor de marketing vol inzetten op Instagram. Via onze #tramptracktuesday zien wij dat onze springers de meest spectaculaire opnames delen. Dat alleen al zorgt voor nieuwe klandizie. We hebben 1 full-timer met een stagiaire die hier dagelijks mee bezig is. Uiteraard ben ik nieuwsgierig hoe de ontwikkelingen zich de komende jaren laten zien zoals de perikelen rondom de veiligheidseisen en verbreding van andere activiteiten. Wij benaderen onze trampolineparken als sport & fun omdat wij enerzijds het vrije springen aanbieden maar bovenal het verschil maken met onze JumpMasters die wekelijks groepslessen verzorgen. Jongeren gaan nu niet meer op zaterdag of zondag naar de voetbalclub of hockey maar naar de JumpClub van Space Jump Maastricht of Kerkrade! Wij zullen wat later in het jaar met meer nieuws komen over onze volgende vestiging.


Links

SpaceJump Maastricht: https://spacejump.nl

Clip ’n Climb: https://clipnclimbparkstad.nl

Soccer Arena: https://soccer-arena.nl


Contact Hans van Leeuwen
mobile   : +31 (0) 653394506
e-mail    : hans@pleisureworld.nl
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pleisureworld/
Skype    : hansvanleeuwen1958
web       : www.pleisureworld.nl / www.nritmedia.nl

Topics:Sport
Trefwoorden: sport, sportieve recreatie,

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
24/12/24
Exclusief voor leden
32% wil feestdagen zonder schoonouders
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...