GlowGolf: Midgetgolf reinvented
Patricia Beekers: Leuke activiteit met een aantrekkelijk verdienmodel
In de aanloop naar de
Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit op 26 maart 2019 in Sevenum gaan we in een serie
artikelen in op de ontwikkelingen bij de nieuwe Leisure Boulevards. Eergisteren
introduceerden we Wyckerveste Adviseurs die de Leisure Dome in Kerkrade hebben
ontwikkeld en de onlangs geopende Leisure Boulevard in Maastricht. Vandaag
praten we Patricia Beekers van GlowGolf die onlangs in Maastricht een tweede
vestiging opende.
In de week dat trampolinepark Jumpsquare Heerhugowaard, Kangaroos Apeldoorn en SpaceJump Maastricht werden geopend, waren wij op bezoek bij de Leise Boulevard Maastricht. In een oud verbouwd pand van bouwmark Praxis vindt je er nu een Basic Fit, Space Jump en een GlowGolf. De ontwikkelaar was vastgoedontwikkelaar Wyckerveste Adviseurs. Voor zowel Space Jump waar we gisteren over schreven en GlowGolf is dit hun tweede vestiging na de Leisure Dome te Kerkrade. Uiteraard zijn wij nieuwsgierig naar acties van beide exploitanten van deze nieuwe locatie.
Kom ook naar de Vakdag het Nieuwe Dagje Uit van 26 maart a.s. Wil je de allernieuwste ontwikkelingen meemaken van
dichtbij over de opmars van de FEC Family Entertainment Centers,
TrampolineParken maar ook de nieuwe middel grotere attractieparken met
Landelijke Exposure maar gericht op de regio? |
Voor de GlowGolf gaan wij in gesprek met Patricia Beekers die ook al na haar eerste locatie in diezelfde Leisure Dome te Kerkrade nu een tweede vestiging heeft geopend in Maastricht. Vooral die laatste move lijkt mij een hele bijzondere omdat je je kunt afvragen of men hier wel een boterham te verdienen valt. Daarnaast zijn wij benieuwd of beiden nog meer plannen hebben voor de toekomst en het bij twee vestigingen blijft. Immers worden het hier in Nederland Amerikaanse toestanden met de onstuimige opmars van de ketens in onze leisure branche.
Is succes verzekerd met GlowGolf in the Dark Minigolf?
Patricia Beekers: "Wie op Google zoekt naar GlowGolf Maastricht komt op de website van de brand GlowGolf. Het maakt onderdeel uit van een franchiseformule waarvan er nu zo’n 22 van zijn in ons land. Andere bekende locaties zijn de twee GlowGolf's bij Nicky Broos Skidôme Rucphen of Skidôme Terneuzen! Het sluit aan op de trends in de opmars van de ketens in onze leisure-industrie. Het meest opvallende van dit midgetgolfbaan concept, dat uit Canada is komen overwaaien, is dat er gespeeld wordt in het donker met felle blacklight verlichting en de spelers via speciale kleureffecten langs 18 gethematiseerde holes het bekende golfballetje in zo min mogelijk slagen in de hole moet spelen. Ondanks dat alle locaties te vinden zijn op een centrale franchise website worden er lokaal verschillende tarieven gehanteerd.”
Patircia Beekers is de
eigenaar van de vestiging in de Leisure Dome Kerkrade en nu ook in Maastricht.
Men kan er een aantal speelronde boeken en die eventueel combineren en/of
uitbreiden met bepaalde arrangementen zoals een Around the World Kidsparty voor
€14,50 p.p., American Burger Kidsparty voor €17,50 p.p., Glow T-shirt Kidsparty voor €20,95
p.p., Italian Pizza Kidsparty voor €19,95 p.p. of bijvoorbeeld een uitbreiding
Glow Style voor €1,99 p.p. Je feestje uitbreiden met glow in the dark schmink
en glow armbandjes? Geef bij je reservering de 'Glow Style' optie aan maak je
feestje nog specialer! Voor samenwerking met de buren Space Jump kan men een
arrangement boeken door een uitbreiding met € 8,55. P.p. zonder speciale
sokken.
Waarom een 2e GlowGolf en wat zijn daarvan de voordelen?
Patricia Beekers: "Het heeft zich bewezen als een leuke activiteit met een aantrekkelijk verdienmodel omdat je verhoudingsgewijs een leuke attractie kunt bieden op een beperkte oppervlakte met weinig personeel. De openingstijden zijn van 15.00 tot 21.00 uur s ’avonds. De vestiging op de Leisure Dome in Kerkrade moet het niet van de impulsbezoeker hebben die een avondje uit gaat vooraf gericht zal boeken. Vandaar dat er op bijvoorbeeld een woensdagavond er geen bezoekers zijn. Anders is dat voor onze nieuwe vestiging in Maastricht die gelegen is in een woonwijk en waarbij er wel passanten binnen komen wandelen voor een rondje GlowGolf of wat eten in onze horeca. De beide locaties hebben dus wel een ander bezoekersprofiel waarbij in Kerkrade de totale oppervlakte zo’n 600m2 is waarvan 120m2 horeca en voor Maastricht een oppervlakte van 700m2 en 200m2 horeca. De gemiddelde huurprijs per m2 ligt op € 85,-. Het is nog te vroeg voor mij te voorspelen wat het aantal bezoekers hier in Maastricht wordt. Dit is lastig omdat het een andere opzet is aangezien wij in Maastricht liggen tussen meerdere recreatiebedrijven naast elkaar. In Kerkrade moet je gericht komen terwijl Maastricht is gelegen in een woonwijk en gezellig een balletje komen spelen.
Is GlowGolf een hype of een blijvertje?
"Het positieve is dat we weersonafhankelijk
zijn. Omdat je vooraf kunt reserveren weet je dat het altijd doorgaat. Het is
wel een andere opzet als de vroegere midgetgolfbanen in de stadparken die wat
meer toegankelijk waren maar zeer arbeidsintensief waren, hoge onderhoudskosten
hadden en veel onrendabele uren vanwege de weersomstandigheden. Dat was niets
anders dan een balletje slaan in een gaatje. In die tijd had de consument natuurlijk
ook niet zoveel noten op zijn zang. Je moet constant bewegen en bijblijven want
de consument is heel bewegelijk en voortdurend op zoek naar nieuwe belevenissen.
Ik vind het ook lastig te bedenken hoe lang dit een succesnummer zal blijven,
het is zeker geen hype meer. Ik zie dat wij een andere doelgroep aanspreken die
ik niet eerder had verwacht. Senioren met de kleinkinderen die doordeweeks
even komen spelen. Onze promotie doen wij lokaal en regionaal zelf; online via
Google Adwords en Facebook-campagnes maar heel belangrijk is de centrale franchisewebsite
van GlowGolf Nederland waar iedere locatie zijn eigen content kan plaatsen.
Het geeft de consument een gevoel van WAUW, dat moet wel goed zijn als er al
zoveel locaties zijn. Het speelt in op de BRAND-compliance dat consumenten een
beter loyaal gevoel geven voor een betrouwbaar imago. Er staan uiteraard ook
bij mij nog nieuwe plannen op stapel maar het komt voor dit moment nog te vroeg
om daar nu al iets meer over te vertellen. Heeft er iemand vragen over de opzet
van mijn twee locaties dan mag hij mij altijd bellen”, aldus Patricia Beekers.
Link:
Glow Golf Maastricht: https://glowgolf.nl/maastricht/
e-mail : hans@pleisureworld.nl
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pleisureworld/
Skype : hansvanleeuwen1958
web : www.pleisureworld.nl / www.nritmedia.nl