Geplaatst op: 24-01-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Henk van Voornveld vertrekt bij MarketingOost

Henk van Voornveld vertrekt bij MarketingOost

Henk van Voornveld, directeur-bestuurder van MarketingOost, verlaat de organisatie per 1 mei 2019. MarketingOost is specialist op het gebied van regio- en stadsmarketing in het oosten des lands. Hij heeft 16 jaar voor de organisatie gewerkt.


"Het was (en is) een groot voorrecht om dat in een organisatie te doen met zo veel gepassioneerde en professionele collega's. En het was (en is) een groot genoegen om dit samen met enthousiaste en betrokken ondernemers, ambtenaren, bestuurders en bewoners te doen. Dat is voor mij de ware kracht van Oost”, schrijft Van Voornveld.

Grote ontwikkeling doorgemaakt

 

Onder zijn leiding heeft de organisatie zich ontwikkeld tot een toonaangevende partij die zich heeft gericht op een bijdrage aan de duurzame versterking van de regionale economie. Daarbij is ingezet op marketingexpertise, specifieke kennis van de regio en intensieve samenwerking met partners in de regio. Hierbij heeft MarketingOost zich vooral gericht op de rol van regisseur om belangen en krachten te bundelen binnen het meerjarige provinciale programma ‘Gastvrij Overijssel’.


Van Voornveld kijkt terug op een periode waarin belangrijke mijlpalen zijn bereikt, zoals de versterking van imago en naamsbekendheid van de regiomerken Hanzesteden, IJsseldelta, Salland, Twente, Vechtdal, Weerribben-Wieden, (regio) Zwolle en de sterke groei van de vrijetijdseconomie in Overijssel. Het is een passend moment om het stokje over te dragen en zelf te zoeken naar nieuwe uitdagingen.

Wie wordt zijn opvolger?

 

Tot mei blijft Van Voornveld in dienst bij MarketingOost. In de tussentijd wordt gezocht naar een opvolger die in staat is om de sterk verbeterde positie verder uit te bouwen. De Raad van Toezicht is Henk zeer dankbaar voor alle inspanningen die zijn geleverd en de resultaten die zijn behaald. Daarbij heeft de RvT de samenwerking met de directeur-bestuurder als plezierig en zeer constructief ervaren en wenst hem veel succes in zijn verdere carrière.


Henk van Voornveld gaat als zelfstandige aan de slag: "Ik hoop mijn kennis en kunde op het gebied van geografie en stadsmarketing ook in de toekomst in te kunnen zetten. Maar ik hoop ook weer nieuwe dingen te leren, bijvoorbeeld als zelfstandige professional. Best spannend, want zekerheden zijn er niet, maar juist dat geeft mij energie...”

Over MarketingOost en VisitOost

 

MarketingOost is een toonaangevende partij, die met marketingexpertise en specifieke kennis van de regio initieert, regisseert en realiseert om middels destinatiemarketing de regionale economie duurzaam te versterken. We doen dit zonder eigen belang en investeren alle inkomsten weer in de marketing van het gebied. Hierdoor zijn we een onmisbare, verbindende schakel tussen ondernemers, overheid en andere belanghebbenden in de regio. VisitOost is een consumentgericht platform voor de vrijetijdssector in Oost Nederland.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, overijssel, gelderland, rbt

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.
04/02/25
Horeca in 2025: Wat je nu moet weten om je zaak future-proof te maken!
Het inspirerende evenement heeft opnieuw laten zien waar de horeca naartoe gaan en welke ontwikkelingen echt niet meer te negeren zijn.
04/02/25
Texelse Rosalie Lap nieuwe directeur VVV Texel
Vanaf maart is Rosalie Lap door de Raad van Toezicht van VVV Texel aangesteld als directeur VVV Texel.
04/02/25
Benoeming tot Officier en Ridder van het Légion d'Honneur
Op 28 januari heeft de Franse president Emmanuel Macron in het Élysée-paleis in Parijs Europa-Park-oprichter Roland Mack benoemd tot “Officier de la Légion d'honneur” en Michael Mack, managing partner van Europa-Park en CEO van MACK One, tot “Chevalier de la Légion d'Honneur”.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...