Geplaatst op: 30-01-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

American Hotel wordt Hard Rock Hotel Amsterdam American

Muziekstad vormt het decor voor het eerste Hard Rock Hotel in Nederland

American Hotel wordt Hard Rock Hotel Amsterdam American

Met een aanwezigheid in meer dan 76 landen, kondigt Hard Rock International de uitbreiding van haar hotelportfolio aan, met de opening van Hard Rock Hotel Amsterdam American. Het huidige American Hotel aan het Leidseplein, gevestigd in een van de beroemdste jugendstilgebouwen van de stad, biedt vanaf april 2020 als eerste hotel in Nederland de kenmerkende Hard Rock-sfeer. Het hotel blijft ook de thuisbasis van Café Americain waar de wereldberoemde leestafel - de oudste van Amsterdam – zijn rentree zal maken.


Feel like a rock star

Todd Hricko, Senior Vice President en hoofd Global Hotel Business Development: ‘We verheugen ons erop om Hard Rock naar de stad te brengen die vorig jaar nog officieel is uitgeroepen tot muziekstad van Nederland. Amsterdam is een gerenommeerde locatie voor amusement en een van de belangrijkste culturele steden van Europa. Zij biedt daarom een uitstekend decor voor onze op muziek geïnspireerde bestemming.’ Het Hard Rock hotel krijgt 173 kamers en suites, de interieurs werden onlangs al gerenoveerd. Dit najaar wordt ook de lobby in originele staat teruggebracht. Alle vintage decoratieve elementen blijven intact, van glas-in-loodramen tot levendige schilderijen op de binnenmuren, die ook zullen worden versierd met kenmerkende Hard Rock-memorabilia.

Wereldse allure, nationale trots, lokale bekendheid

Leon Dijkstra, algemeen directeur Eden Hotels en eigenaar van het American Hotel: 'Ik ben heel blij met Hard Rock Hotels als partner in Amsterdam. Het appelleert aan een publiek dat past bij zowel de visie van de stad als wat wij als Amsterdams hotelbedrijf graag zien. Namelijk gasten van over de hele wereld die van muziek en luxe houden. Gasten die uitstekende service en comfort op prijs stellen. Met pop-rock tempels Paradiso en Melkweg om de hoek, ontvangt het American Hotel al jaren artiesten en muzikanten uit de hele wereld. Daarom was het voor ons een logische beslissing om Hard Rock Hotels naar het 'muziekplein' van Amsterdam te brengen. Bovendien delen we hun progressieve visie op een duurzame planeet die wij op lokale wijze zullen implementeren. Het familiebedrijf Eden Hotels blijft de eigenaar van het American Hotel, dus met deze samenwerkingsconstructie hebben we het beste van beide werelden.'

Hard Rock Hotel Amsterdam American

Het Hard Rock Hotel Amsterdam American is geschikt voor zowel zakenreizigers als toeristen en biedt zowel vergaderruimtes als merkspecifieke voorzieningen, zoals een Body Rock fitness centrum en het muziekbelevingsprogramma The Sound of You Stay , waarmee gasten een vakkundig samengestelde afspeellijst kunnen streamen of downloaden bij het inchecken. Ook kunnen gasten genieten van het unieke Rock Om yoga-programma op de kamer, dat lichaam en geest energie geeft door de kracht van muziek.

Link: https:/http://www.hardrock.com/
Trefwoorden: Hardrock hotel, muziekbeleving

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...