Bij vakantiekeuze is weer belangrijkste argument
Invloed van social media groeit
Bij de keuze voor een vakantiebestemming laat het gros van de Nederlanders zich leiden door de weersomstandigheden. Vakantiegangers beoordelen het weer met een 8,9 op een schaal van 1 tot 10, gevolgd door een goede prijs/aanbieding (8,6) en veiligheid (8,3). Opvallend is dat ook social media een steeds belangrijkere rol inneemt. Ook de keuzes voor accommodaties zijn gemeten.
Inmiddels blijken we meer waarde te hechten aan de foto’s en verhalen op deze platformen dan aan de ervaringen van familie en vrienden. Dat blijkt uit onderzoek door online reisbureau VakantieDiscounter.
Zaken die een minder grote rol spelen in de keuze voor een vakantiebestemming zijn praktische zaken als de taal (4,5) en het verkrijgen van de juiste reispapieren (4,3). En hoewel veiligheid genoemd wordt als een van de belangrijkste topics, blijkt men de benodigde vaccinaties een stuk minder belangrijk te vinden (4,2).
Factoren van invloed op keuze vakantiebestemming (schaal 1-10):
- Weer (8,9)
- Prijs (8,6)
- Veiligheid (8,3)
- Reistijd (6,3)
>>>
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |