Hildegard Assies nieuwe directeur Citymarketing Breda
Citymarketing Breda heeft een nieuwe directeur. Hildegard Assies neemt het stokje over van Janine Bos die als interim-directeur het afgelopen jaar de nieuwe citymarketing organisatie heeft vormgegeven.
Breda kan in de ogen van Hildegard wel een wat duidelijker profiel gebruiken: "Met alleen een gezellige, mooie stad komen we er niet. De stad heeft haar ambitie uitgesproken, nu de taak om dat te concretiseren en de trots van de Bredanaar te delen met de buitenwereld."
Frisse blik
Hildegard is nog niet bekend met en in Breda, maar daarvan ziet ze zelf ook de voordelen. "Ik kan met een frisse blik naar Breda kijken, zoals een bezoeker die voor de eerste keer de stad bezoekt. Wel is het belangrijk om de hartslag van de stad te gaan voelen om zo samen te bouwen aan een leefbare en aantrekkelijke stad.”
Over Hildegard Assies
Hildegard Winnubst–Assies is geboren en getogen in Drenthe en inmiddels getrouwd met, zoals ze het zelf zegt, een geweldige Brabander. Ze heeft een achtergrond in de positionering en ontwikkeling van winkelgebieden op onder andere Schiphol en vele internationale luchthavens. Hier is de basis ontstaan voor haar passie en ontwikkeling als het gaat om denken en handelen vanuit (internationale) doelgroepen en hun drijfveren, samenwerken met diverse stakeholders en het positioneren van een steden.
Het vele reizen heeft Hildegard's passie voor steden doen groeien. Wat maakt dat bepaalde steden en plekken je bij blijven? Wat maakt plekken aantrekkelijk, leefbaar en ‘gezellig’? Wat maakt dat je terugkomt? Mensen spelen hierbij een cruciale rol maar zeker ook de wijze waarop een stad of een plek wordt gebruikt en beleefd. De afgelopen jaren heeft ze met haar bureau UrbanRetail onder andere klantbelevingsconcepten ontwikkeld voor gemeentes en de vastgoed- en bouwsector.