Geplaatst op: 26-02-2019
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie Vakbeurs wijzigt indeling thema's beursvloer

Recreatie Vakbeurs wijzigt indeling thema's beursvloer
Foto: Easyfairs

De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs heeft een nieuwe plattegrondindeling. Zo wordt het segment ‘Outdoor Living’ aan het beursconcept toegevoegd, maakt Happy Camping plaats voor een zogeheten ‘stijlstudio’, verhuist het kennistheater naar hal 3 en krijgt het thema ‘Food & Beverage’ voor het eerst een volledige beurshal tot zijn beschikking. Daarnaast zijn op verzoek vanuit de sector de openingstijden van Recreatie Vakbeurs aangepast, waardoor de beurs nu gedurende de dag geopend is.


De look & feel van de beursplattegrond blijft hetzelfde als 2018, maar er zijn wel een aantal wijzigingen in de exacte plattegrondindeling. In hal 1 wordt ‘Interieur & Styling’ gecombineerd met het nieuwe segment ‘Outdoor Living’. Denk hierbij aan sauna & wellness, terrasmeubilair, barbecues en kachels. 


In diezelfde beurshal maakt Happy Camping plaats voor een ‘stijlstudio’. De organisatie beoogt om samen met vier verschillende exposanten binnen het segment Interieur & Styling een inspirerend podium te bieden waar de bezoeker middels vier verschillende interieurconcepten, inspiratie opdoet voor het komende recreatieseizoen.


Het thema ‘Zwembad & Water’ blijft in hal 2 en krijgt gezelschap van ‘Tuin & Park’ dat overkomt vanuit hal 7. In samenwerking met belevingsarchitect Stan de Haas zet hij ook dit jaar het inspiratieplein ‘Zwembad & Water’ om in tropische sferen. De segmentering in hal 3 blijft met ‘Facilitair + Dienstverlening’ hetzelfde, wel verhuist het kennistheater van hal 1 naar hal 3 vanwege de centralere ligging. Hal 4 blijft met ‘Recreatietechniek + ICT & Software’ identiek aan 2018. In hal 5 wordt ‘Spelen & Bewegen’ aangevuld met het segment ‘Entertainment & Games’. Hierdoor staat deze hal volledig in het teken van (inter)actieve activiteiten.


Plannen voor Entertainment Experience Centre

Hal 6 is met ‘Overnachtingsfaciliteiten’ ongewijzigd. Mocht hal 6 volgeboekt zijn, dan wijkt dit segment verder uit naar hal 7. Om nog meer beleving te creëren voor bezoekers en hen mee te nemen in de toekomst van recreatie, is de organisatie in gesprek met een partner om een spectaculair Entertainment Experience Centre te realiseren in hal 7. Het belevingsgedeelte wordt ook doorgetrokken naar hal 8 met ‘Food & Beverage’. In deze hal wordt een festivalsfeer gecreëerd. Exposanten krijgen de mogelijkheid een ‘kavel’ (3x2m) te boeken waar men all-in concepten voor de reactiesector kan presenteren. Denk hierbij aan diverse streetfood concepten, maar ook wraps, pannenkoeken, pizzapunten of popcorn behoren tot de mogelijkheden.


Nieuwe openingstijden Recreatie Vakbeurs

Uit diverse gesprekken, evaluaties en enquêtes bleek dat de openingstijden van Recreatie Vakbeurs een terugkerend punt van aandacht waren. De beurstijden van 12.00 tot 20.00 uur sloten niet meer aan op de wensen en behoeften van onze bezoekers. Met de nieuwe openingstijden van 10.00 tot 18.00 uur is Recreatie Vakbeurs gedurende de dag geopend.


De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs vindt plaats op dinsdag 26, woensdag 27 en donderdag 28 november 2019 in Evenementenhal Hardenberg. Voor meer informatie: www.recreatie-vakbeurs.nl.

Trefwoorden: beurs, recreatie, leisure

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...