Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Marketing verdwijnt uit Amsterdam Marketing en wordt amsterdam&partners

Marketing verdwijnt uit Amsterdam Marketing en wordt amsterdam&partners
Geerte Udo nieuwe directeur amsterdam&partners.

Vanaf aanstaande maandag 4 maart 2019 heet de destinatieorganisatie van de hoofdstad niet meer Amsterdam Marketing maar amsterdam&partners. Een naam die past bij de aangescherpte strategie die de nadruk legt op kwaliteit in plaats van kwantiteit, voor de gehele Metropool Amsterdam. Geerte Udo die per 1 maart 2019 start als nieuwe directeur, staat voor de uitdaging om met alle partners de regie te houden op de uitdagingen van de Metropool Amsterdam.


Bewoner centraal bezoekers welkom

"De bewoner centraal betekent heel concreet alle Amsterdammers te gidsen door het brede, diverse cultuuraanbod en hen ook de minder bekende buurten en plekken van Amsterdam te laten ontdekken’, zegt Geerte Udo.


Respect voor de stad

Daarnaast richt amsterdam&partners zich op het gidsen van de nationale en internationale bezoeker die met respect voor de stad en haar bewoners naar de Metropool Amsterdam komt. Doel is hen op een kwalitatief hoogwaardige manier te gidsen naar het culturele aanbod en de onverwachte plekken in de stad en metropool te laten ontdekken. Dit bevordert bovendien spreiding. Ook ten aanzien van bedrijven en congressen staat kwaliteit voorop. De aandacht gaat naar die bedrijven en congressen die banen in de Metropool Amsterdam realiseren en bijdragen aan duurzaamheid en innovatie.


"We moeten blijven bouwen aan de internationale reputatie van Amsterdam’, aldus Geerte Udo.


Nadrukkelijk brede taak

De destinatieorganisatie neemt nog nadrukkelijker een brede taak op zich. Het blijft niet bij toerisme en bezoekers. "Een volgende belangrijke stap is de regie te pakken op de gezamenlijke aanpak van uitdagingen op het gebied van wonen, werken, studeren en cultuur in de Metropool Amsterdam”, zegt Udo.


Aangescherpte koers resulteert in andere naam

De naam Amsterdam Marketing past niet meer bij de aangescherpte koers. "De term marketing wordt gekoppeld aan meer. Maar het is kwaliteit waar we voor kiezen. De nieuwe naam benadrukt wat we doen, met wie en voor wie. Samen met een veelheid aan partners en relaties dragen wij bij aan een leefbare en welvarende Metropool Amsterdam. Die belofte blijft onveranderd.”


Geerte Udo volgt Frans van der Avert op

Per 1 maart aanstaande treedt Geerte Udo (45) aan als directeur. Udo zat al in het managementteam van Amsterdam Marketing en was verantwoordelijk voor strategie en onderzoek.


Anita Nijboer, voorzitter Raad van Toezicht: "De brede eindverantwoordelijke directierol past bij Geerte. Zij heeft een groot hart voor de Metropool Amsterdam en al haar belanghebbenden. Ze heeft visie, draagt die uit, kan verbinden en weet te vernieuwen. Intern en extern heeft Geerte de benodigde steun en het vertrouwen. Dit alles heeft ons unaniem doen besluiten haar te benoemen in deze rol.”


"Mijn voorganger Frans van der Avert laat een solide organisatie achter. Een stichting die gestelde doelen realiseert en zich weet aan te passen aan veranderende omstandigheden, behoeften en belangen van de Metropool Amsterdam en haar partners. Waardoor de organisatie met volle kracht aan de slag kan met de aangescherpte koers”, besluit Udo.


Geerte Udo studeerde Bestuurskunde aan de Universiteit in Leiden. Na haar studie begon zij als consultant bij adviesbureau Twijnstra Gudde (2000). Zij adviseerde over vraagstukken die veelal te maken hadden met samenwerkingen en verandermanagement in de publieke sector. In 2006 vertrok zij naar Amsterdam Partners en in 2013 nam zij zitting in het managementteam van het toenmalige Amsterdam Marketing, het huidige amsterdam&partners. Al van kinds af aan heeft Udo een voorliefde voor kunst, cultuur en lekker eten. Ze woont inmiddels 20 jaar in Amsterdam.

Trefwoorden: destinatie, destinatieorganisatie, marketing, management, partners, VVV

CELTH



||| Nieuws |||

15/04/25
Peter Gillis veroordeeld tot celstraf voor omvangrijke belastingfraude
De rechtbank Oost-Brabant heeft vandaag een Peter Gillis veroordeeld tot een gevangenisstraf. Ook zijn ex-vrouw en dochter zijn veroordeeld en moeten een taakstraf uitvoeren. Hij is schuldig bevonden aan belastingfraude die onder zijn leiding gedurende ten minste vijf jaar plaatsvond.
15/04/25
Ahoy location of the year
In Venray zijn de Live Entertainment Production Awards (LEPA) uitgereikt. Rotterdam Ahoy mocht de prestigieuze titel 'Location of the Year 2024’ in ontvangst nemen.
15/04/25
Exclusief voor leden
Unseen verhuist naar NDSM
Voor de editie van september 2025 verhuist kunstbeurs Unseen naar een nieuwe locatie: de NDSM Loods....
14/04/25
Hoofdkantoor Landal in Amsterdam geopend
Door de fusie van Landal GreenParks en Roompot verhuist een groot deel van de kantoormedewerkers van Zwolle, Den Haag, Uithoorn en Goes naar Amsterdam. Zo´n 300 medewerkers werken vanuit één internationaal hoofdkantoor aan de Wibautstraat en vormen een internationale hub voor kantoren en parken.
14/04/25
Zelfs Better Places heeft moeite met duurzame doelstellingen
Reisorganisatie Better Places presenteert deze week haar impactrapport over 2024. Ondanks flinke inspanningen om haar reizen duurzamer te maken, is het doel om de CO?-uitstoot per reiziger jaarlijks met 5% te verminderen ten opzichte van 2019 niet gehaald.
14/04/25
Exclusief voor leden
130 km per uur op drie snelwegen
Vanaf vandaag mag er overdag weer 130 kilometer per uur worden gereden op delen van drie Nederlandse...
14/04/25
Exclusief voor leden
Center Parcs opent eerste Scandinavische resort in Denemarken
Na dertien jaar van planning en voorbereiding opent Center Parcs op 20 juni 2025 haar allereerste vakantiepark in Scandinavië. et resort verwacht jaarlijks 450.000 overnachtingen en 25.000 dagbezoekers, wat een economische impuls zal geven aan de regio Nordals.
11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...