Geplaatst op: 01-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Marketing verdwijnt uit Amsterdam Marketing en wordt amsterdam&partners

Marketing verdwijnt uit Amsterdam Marketing en wordt amsterdam&partners
Geerte Udo nieuwe directeur amsterdam&partners.

Vanaf aanstaande maandag 4 maart 2019 heet de destinatieorganisatie van de hoofdstad niet meer Amsterdam Marketing maar amsterdam&partners. Een naam die past bij de aangescherpte strategie die de nadruk legt op kwaliteit in plaats van kwantiteit, voor de gehele Metropool Amsterdam. Geerte Udo die per 1 maart 2019 start als nieuwe directeur, staat voor de uitdaging om met alle partners de regie te houden op de uitdagingen van de Metropool Amsterdam.


Bewoner centraal bezoekers welkom

"De bewoner centraal betekent heel concreet alle Amsterdammers te gidsen door het brede, diverse cultuuraanbod en hen ook de minder bekende buurten en plekken van Amsterdam te laten ontdekken’, zegt Geerte Udo.


Respect voor de stad

Daarnaast richt amsterdam&partners zich op het gidsen van de nationale en internationale bezoeker die met respect voor de stad en haar bewoners naar de Metropool Amsterdam komt. Doel is hen op een kwalitatief hoogwaardige manier te gidsen naar het culturele aanbod en de onverwachte plekken in de stad en metropool te laten ontdekken. Dit bevordert bovendien spreiding. Ook ten aanzien van bedrijven en congressen staat kwaliteit voorop. De aandacht gaat naar die bedrijven en congressen die banen in de Metropool Amsterdam realiseren en bijdragen aan duurzaamheid en innovatie.


"We moeten blijven bouwen aan de internationale reputatie van Amsterdam’, aldus Geerte Udo.


Nadrukkelijk brede taak

De destinatieorganisatie neemt nog nadrukkelijker een brede taak op zich. Het blijft niet bij toerisme en bezoekers. "Een volgende belangrijke stap is de regie te pakken op de gezamenlijke aanpak van uitdagingen op het gebied van wonen, werken, studeren en cultuur in de Metropool Amsterdam”, zegt Udo.


Aangescherpte koers resulteert in andere naam

De naam Amsterdam Marketing past niet meer bij de aangescherpte koers. "De term marketing wordt gekoppeld aan meer. Maar het is kwaliteit waar we voor kiezen. De nieuwe naam benadrukt wat we doen, met wie en voor wie. Samen met een veelheid aan partners en relaties dragen wij bij aan een leefbare en welvarende Metropool Amsterdam. Die belofte blijft onveranderd.”


Geerte Udo volgt Frans van der Avert op

Per 1 maart aanstaande treedt Geerte Udo (45) aan als directeur. Udo zat al in het managementteam van Amsterdam Marketing en was verantwoordelijk voor strategie en onderzoek.


Anita Nijboer, voorzitter Raad van Toezicht: "De brede eindverantwoordelijke directierol past bij Geerte. Zij heeft een groot hart voor de Metropool Amsterdam en al haar belanghebbenden. Ze heeft visie, draagt die uit, kan verbinden en weet te vernieuwen. Intern en extern heeft Geerte de benodigde steun en het vertrouwen. Dit alles heeft ons unaniem doen besluiten haar te benoemen in deze rol.”


"Mijn voorganger Frans van der Avert laat een solide organisatie achter. Een stichting die gestelde doelen realiseert en zich weet aan te passen aan veranderende omstandigheden, behoeften en belangen van de Metropool Amsterdam en haar partners. Waardoor de organisatie met volle kracht aan de slag kan met de aangescherpte koers”, besluit Udo.


Geerte Udo studeerde Bestuurskunde aan de Universiteit in Leiden. Na haar studie begon zij als consultant bij adviesbureau Twijnstra Gudde (2000). Zij adviseerde over vraagstukken die veelal te maken hadden met samenwerkingen en verandermanagement in de publieke sector. In 2006 vertrok zij naar Amsterdam Partners en in 2013 nam zij zitting in het managementteam van het toenmalige Amsterdam Marketing, het huidige amsterdam&partners. Al van kinds af aan heeft Udo een voorliefde voor kunst, cultuur en lekker eten. Ze woont inmiddels 20 jaar in Amsterdam.

Trefwoorden: destinatie, destinatieorganisatie, marketing, management, partners, VVV

CELTH





||| Nieuws |||

24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...