Geplaatst op: 06-03-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europese hoofdstad van slim toerisme 2020

De Europese Commissie daagt Europese steden uit zich in te schrijven voor de verkiezing tot European Capital of Smart Tourism 2020.

Europese hoofdstad van slim toerisme 2020

De titel Europese hoofdstad van slim toerisme 2020 biedt een unieke kans op een jaar lang gerichte communicatie en bevordering van de naamsbekendheid. Dit alles wordt ondersteund door een groep deskundigen op dit gebied. De winnaars worden door middel van uitgebreide communicatieactiviteiten op de kaart gezet van slimme toeristische bestemmingen en krijgen zo zichtbaarheid als pioniers van slim toerisme in de EU.


Naast een trofee ontvangen de steden tevens een grote interactieve sculptuur. Dit beeld in het centrum van de stad markeert de inzet voor een duurzaam, toegankelijk, digitaal en cultureel toerisme.


De promotieactiviteiten worden onder meer versterkt door de ontwikkeling van een korte presentatievideo die de prestaties benadrukt en door een tentoonstelling tijdens een groot toerisme event van de EU of op een toeristische beurs.


De twee winnende steden mogen zich Europese hoofdstad van slim toerisme 2020 noemen en dienen als een inspiratiebron voor andere toeristische bestemmingen in Europa, verbeteren het profiel van hun stad als reisbestemming, verhogen het aantal bezoekers en generen dus meer economische groei.


Helsinki en Lyon, beide gekozen tot Europese hoofdsteden van slim toerisme 2019 worden door de Europese Commissie ondersteunt met promotionele activiteiten gedurende 2019. Een van die activiteiten is een opvallende stand voor de beide steden op de International Travel Fair ITB Berlin (6 tot 10 maart 2019).

Link: http://www.smarttourismcapital.eu
Trefwoorden: Europese hoofdstad, slim toerisme, verekiezing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.