Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
Met 57.600 ingeschreven deelnemers eindigde zondag 17 maart de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Met dit aantal verdubbelt de actieweek bijna de impact ten opzichte van vorig jaar en kan het opnieuw een succes genoemd worden. De boodschap van de campagne bereikte nog veel meer Nederlanders dan zich inschreven. Tijdens de vakbeurs Horecava liet de organisatie al weten dat het aantal partners flink was uitgebreid. De partners zorgen voor meer groei en aandacht.
Breed onder de aandachtDe aanhoudende stroom van media-aandacht, de drukbezochte pop-up store op Utrecht Centraal, ruim 10.800 posts op Social Media en de kamervragen van Esther Ouwehand (PvdD), laten zien dat de Nationale Week Zonder Vlees opnieuw het gesprek van de week was in Nederland. Isabel Boerdam, initiatiefnemer: "Op basis van de resultaten van vorig jaar weten we dat bijna de helft van de deelnemers ook na de week structureel minder vlees zal eten. Stap voor stap maken we een wezenlijk verschil. We streven ernaar het meest impactvolle minder vlees initiatief van Nederland te zijn.” >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: trend, vegetarisch, vega, duurzaam
|
|
23/12/25
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
|
22/12/25
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
|
22/12/25
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
|
19/12/25
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
|
18/12/25
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
|
18/12/25
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
|
18/12/25
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
|
17/12/25
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
|
|
07/01/26 t/m 08-01-26
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
|
08/01/26 t/m 11-01-26
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
|
27/01/26 t/m 30-01-26
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
|
12/02/26
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|