Geplaatst op: 26-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Golden Rating maatschappelijk ondernemen voor CWT

Golden Rating maatschappelijk ondernemen voor CWT

CWT, het business-to-business-for-employees (B2B4E) reisplatform, heeft voor het derde jaar op rij een Ecovadis golden rating in de wacht gesleept met haar activiteiten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. 


EcoVadis is het onafhankelijke ratingbureau voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Hiermee behoort CWT tot de top 1% van de meer dan 55.000 geëvalueerde bedrijven die elk jaar in 150 landen worden beoordeeld.


"Het behalen van de hoogste EcoVadis-onderscheiding, voor het derde jaar op rij, is een bewijs van CWT’s toewijding op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen,” aldus Françoise Grumberg, CWT’s Vice-President, Global Responsible Business and Diversity & Inclusion. "Dit succes zou niet mogelijk zijn geweest zonder de inzet en het harde werk van al onze medewerkers wereldwijd.”


Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat centraal in de cultuur van CWT. De gouden onderscheiding van EcoVadis weerspiegelt de toewijding van CWT om te werken volgens de hoogste normen van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

"Eén van de redenen voor de toekenning van deze onderscheiding is de aanzienlijke vooruitgang die we hebben geboekt op gebieden als diversiteit en inclusie en anti-mensenhandel,” aldus Grumberg. "Tot onze vele successen in 2018 behoorden de publicatie van een diversiteits- en inclusiehandvest, de ondertekening van de VN Women’s Empowerment Principles, bedrijfsbrede trainingen over onbewuste vooroordelen en het vergroten van het bewustzijn ten aanzien van mensenhandel bij onze interne en externe stakeholders.”


EcoVadis beoordeelt bedrijven volgens 21 MVO-criteria, verdeeld over vier grote thema’s: milieu, arbeid, eerlijk zakendoen en duurzame inkoop. De prestaties van CWT op elk van deze vier thema’s werden geëvalueerd op basis van beleid, acties en resultaten.

Trefwoorden: toerisme, zakelijk, reizen, duurzaamheid, duurzaam reizen, zakenreis

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...