Golden Rating maatschappelijk ondernemen voor CWT
CWT, het business-to-business-for-employees (B2B4E) reisplatform, heeft voor het derde jaar op rij een Ecovadis golden rating in de wacht gesleept met haar activiteiten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
EcoVadis is het onafhankelijke ratingbureau voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Hiermee behoort CWT tot de top 1% van de meer dan 55.000 geëvalueerde bedrijven die elk jaar in 150 landen worden beoordeeld.
"Het behalen van de hoogste EcoVadis-onderscheiding, voor het derde jaar op rij, is een bewijs van CWT’s toewijding op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen,” aldus Françoise Grumberg, CWT’s Vice-President, Global Responsible Business and Diversity & Inclusion. "Dit succes zou niet mogelijk zijn geweest zonder de inzet en het harde werk van al onze medewerkers wereldwijd.”
Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat centraal in de cultuur van CWT. De gouden onderscheiding van EcoVadis weerspiegelt de toewijding van CWT om te werken volgens de hoogste normen van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
"Eén van de redenen voor de toekenning van deze onderscheiding is de aanzienlijke vooruitgang die we hebben geboekt op gebieden als diversiteit en inclusie en anti-mensenhandel,” aldus Grumberg. "Tot onze vele successen in 2018 behoorden de publicatie van een diversiteits- en inclusiehandvest, de ondertekening van de VN Women’s Empowerment Principles, bedrijfsbrede trainingen over onbewuste vooroordelen en het vergroten van het bewustzijn ten aanzien van mensenhandel bij onze interne en externe stakeholders.”
EcoVadis beoordeelt bedrijven volgens 21 MVO-criteria, verdeeld over vier grote thema’s: milieu, arbeid, eerlijk zakendoen en duurzame inkoop. De prestaties van CWT op elk van deze vier thema’s werden geëvalueerd op basis van beleid, acties en resultaten.