Geplaatst op: 26-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Golden Rating maatschappelijk ondernemen voor CWT

Golden Rating maatschappelijk ondernemen voor CWT

CWT, het business-to-business-for-employees (B2B4E) reisplatform, heeft voor het derde jaar op rij een Ecovadis golden rating in de wacht gesleept met haar activiteiten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. 


EcoVadis is het onafhankelijke ratingbureau voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Hiermee behoort CWT tot de top 1% van de meer dan 55.000 geëvalueerde bedrijven die elk jaar in 150 landen worden beoordeeld.


"Het behalen van de hoogste EcoVadis-onderscheiding, voor het derde jaar op rij, is een bewijs van CWT’s toewijding op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen,” aldus Françoise Grumberg, CWT’s Vice-President, Global Responsible Business and Diversity & Inclusion. "Dit succes zou niet mogelijk zijn geweest zonder de inzet en het harde werk van al onze medewerkers wereldwijd.”


Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat centraal in de cultuur van CWT. De gouden onderscheiding van EcoVadis weerspiegelt de toewijding van CWT om te werken volgens de hoogste normen van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

"Eén van de redenen voor de toekenning van deze onderscheiding is de aanzienlijke vooruitgang die we hebben geboekt op gebieden als diversiteit en inclusie en anti-mensenhandel,” aldus Grumberg. "Tot onze vele successen in 2018 behoorden de publicatie van een diversiteits- en inclusiehandvest, de ondertekening van de VN Women’s Empowerment Principles, bedrijfsbrede trainingen over onbewuste vooroordelen en het vergroten van het bewustzijn ten aanzien van mensenhandel bij onze interne en externe stakeholders.”


EcoVadis beoordeelt bedrijven volgens 21 MVO-criteria, verdeeld over vier grote thema’s: milieu, arbeid, eerlijk zakendoen en duurzame inkoop. De prestaties van CWT op elk van deze vier thema’s werden geëvalueerd op basis van beleid, acties en resultaten.

Trefwoorden: toerisme, zakelijk, reizen, duurzaamheid, duurzaam reizen, zakenreis

CELTH





||| Nieuws |||

28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Nederlandse vakantiegangers geven het meeste uit in Duitsland
Volgens het CBS hebben Nederlandse reizigers in de zomer van 2024 meer dan 8,7 miljard euro uitgegeven aan goederen en diensten in het buitenland. Het overgrote deel hiervan, namelijk 92%, was voor privédoeleinden. Buitenlandse reizigers gaven ruim 6,7 miljard euro uit in ons land.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.