Geplaatst op: 27-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Tulpenkwekers zijn schade aan velden zat (Video over de campagne)

Tulpenkwekers zijn schade aan velden zat (Video over de campagne)
Toeristen lopen zomaar de bollenvelden in om een mooie foto te schieten. De velden zijn zeker Instawaardig maar tulpenkwekers zien jaar op jaar de schade toenemen. Vorig jaar werd een campagne gestart om bezoekers uit de velden te weren. Actie lijkt harder nodig dan ooit.

Reportage van Omroep Bollenstreek:


Campagne: Enjoy the flowers, respect our pride

Onder deze titel worden toeristen de komende weken welkom geheten in de Bollenstreek via borden en banners en door ambassadeurs. Elke dag zorgen de bollenkwekers met grote inspanning en met enorme passie voor hun product, op het land, in de schuur of in de kas. Zij zien graag iedereen genieten van hun trots, maar vragen tevens respect voor de bloemen. Bewonder de bloemen vanaf de kant en ga niet de gewassen in. Dit kan onherstelbare schade veroorzaken.


Tijdens de drukste weekenden

Een samenwerking tussen sector, marketingorganisaties, Greenport/Flower Science en gemeenten levert een pilotproject op, dat in de drukste toeristische weekenden wordt getest. Toeristen worden gastvrij ontvangen, kunnen voorlichting krijgen en worden verwezen naar locaties waar foto’s gemaakt kunnen worden.

De kern van de campagne is educatie. De samenwerkende partijen zijn van mening dat goede voorlichting bijdraagt aan het begrip en respect.


Blij wordt de Bollenstreek van de toeristen die al zo vroeg in het jaar vanuit alle hoeken van de wereld komen. De mooie plaatjes die de toeristen uitsturen via hun sociale media zijn de beste promotie die we kunnen wensen. Tenzij er voor het maken van dat plaatje onherstelbare schade wordt veroorzaakt. Daarom is er een pakket ontwikkeld om de kweker te helpen toeristen erop te attenderen dat de velden niet openbaar toegankelijk zijn. Met de slogan "Enjoy the flowers, respect our pride” wordt de toerist geattendeerd op een respectvolle omgang met al het moois dat kwekers maken.


Trefwoorden: Holland, tulpen, bloemen, schade, overtourism

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...