Geplaatst op: 27-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Tulpenkwekers zijn schade aan velden zat (Video over de campagne)

Tulpenkwekers zijn schade aan velden zat (Video over de campagne)
Toeristen lopen zomaar de bollenvelden in om een mooie foto te schieten. De velden zijn zeker Instawaardig maar tulpenkwekers zien jaar op jaar de schade toenemen. Vorig jaar werd een campagne gestart om bezoekers uit de velden te weren. Actie lijkt harder nodig dan ooit.

Reportage van Omroep Bollenstreek:


Campagne: Enjoy the flowers, respect our pride

Onder deze titel worden toeristen de komende weken welkom geheten in de Bollenstreek via borden en banners en door ambassadeurs. Elke dag zorgen de bollenkwekers met grote inspanning en met enorme passie voor hun product, op het land, in de schuur of in de kas. Zij zien graag iedereen genieten van hun trots, maar vragen tevens respect voor de bloemen. Bewonder de bloemen vanaf de kant en ga niet de gewassen in. Dit kan onherstelbare schade veroorzaken.


Tijdens de drukste weekenden

Een samenwerking tussen sector, marketingorganisaties, Greenport/Flower Science en gemeenten levert een pilotproject op, dat in de drukste toeristische weekenden wordt getest. Toeristen worden gastvrij ontvangen, kunnen voorlichting krijgen en worden verwezen naar locaties waar foto’s gemaakt kunnen worden.

De kern van de campagne is educatie. De samenwerkende partijen zijn van mening dat goede voorlichting bijdraagt aan het begrip en respect.


Blij wordt de Bollenstreek van de toeristen die al zo vroeg in het jaar vanuit alle hoeken van de wereld komen. De mooie plaatjes die de toeristen uitsturen via hun sociale media zijn de beste promotie die we kunnen wensen. Tenzij er voor het maken van dat plaatje onherstelbare schade wordt veroorzaakt. Daarom is er een pakket ontwikkeld om de kweker te helpen toeristen erop te attenderen dat de velden niet openbaar toegankelijk zijn. Met de slogan "Enjoy the flowers, respect our pride” wordt de toerist geattendeerd op een respectvolle omgang met al het moois dat kwekers maken.


Trefwoorden: Holland, tulpen, bloemen, schade, overtourism

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.