Geplaatst op: 02-04-2019
Auteur: Marc Gerlings

Start Stichting Marketing Enkhuizen

Start Stichting Marketing Enkhuizen
Foto: Gemeente Enkhuizen.

De gemeente Enkhuizen, VVV Enkhuizen en omstreken, Stichting Stadsmanagement Enkhuizen en Toeristisch Platform Enkhuizen tekenden op vrijdag 29 maart 2019 het convenant om de Stichting Marketing Enkhuizen en omstreken op te richten.


Bundeling van krachten

Wethouder Esther Heutink-Wenderich: "Ik heb gezien dat alle partijen zeer betrokken zijn en zich volop inzetten voor de marketing en promotie van de stad. Tegelijk ziet iedereen het belang in om één sterke stichting op te richten waarbij de krachten gebundeld worden. Er is veel voorbereiding aan vooraf gegaan. Dinsdag 26 maart gaf de gemeenteraad groen licht. Met het ondertekenen van het convenant kan de stichting nu definitief opgericht worden.”

Enkhuizen trekt jaarlijks duizenden toeristen vanwege de historische binnenstad, trekpleisters zoals Zuiderzeemuseum en Sprookjeswonderland en de mooie havens. Op dit moment houden verschillende partijen zich bezig met promotie van de stad. Door de krachten te bundelen en samen te werken aan gastheerschap kan Enkhuizen nog beter op de kaart worden gezet. Het doel van de nieuwe stichting is om meer bezoekers naar Enkhuizen trekken, meer bezoekers van Sprookjeswonderland, Zuiderzeemuseum en de havens te verleiden het winkelgebied van de stad in te gaan en om bezoekers langer in Enkhuizen en de omgeving te laten verkennen.

Trefwoorden: marketing, regio

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.