Geplaatst op: 03-04-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

VVV’s & Achterhoek Toerisme slaan de handen ineen

VVV’s & Achterhoek Toerisme slaan de handen ineen
Kees van Wijk (VVV Nederland) en Manuel Hezeman (Achterhoek Toerisme)

De VVV’s, TIP’s en Achterhoek Toerisme gaan intensiever samenwerken om de bezoekers in de Achterhoek te bedienen. Zo wordt er een gezamenlijke coördinator aangesteld, een gezamenlijk opleidings- en productaanbod ontwikkeld, wordt er actief aan kennisuitwisseling gedaan en ingezet op de vernieuwing van VVV’s waarvan vier vestigingen transformeren naar inspiratiepunten. Ook is een samenwerkingsovereenkomst met VVV Nederland getekend.


De gast van vandaag de dag vraagt om nieuwe vormen van informatie, en heeft behoefte aan beleving en interactie. Ook andere stakeholders zoals gemeenten en ondernemers, hebben veranderende behoeften qua VVV dienstverlening. De VVV’s in de Achterhoek willen hun dienstverlening aan deze partijen versterken. Dat er behoefte is aan de samenwerking blijkt wel uit het feit dat nagenoeg alle toeristische organisaties in de Achterhoek deelnemen.

Versterken van de dienstverlening

 

De samenwerking is geen fusie, alle betrokken organisaties blijven zelfstandig. Wel neemt Achterhoek Toerisme de VVV-licentie over en verleent aan de VVV's in de Achterhoek een sublicentie. Het geld dat de VVV's daarmee besparen gaat in het gezamenlijke programma waar ook Achterhoek Toerisme aan bijdraagt. De programma richt zich op kennisuitwisseling, scholing, inrichting van de VVV's en een dienstverleningsprogramma.


"Door deze samenwerking willen we met elkaar de kwaliteit van de dienstverlening nog beter laten aansluiten op de behoefte van de gast. Ook willen we kijken hoe we de exploitatie kunnen versterken en VVV-locaties kunnen vernieuwen", aldus Manuel Hezeman, directeur van Achterhoek Toerisme. "We willen de gasten en bewoners in de Achterhoek zo gastvrij mogelijk ontvangen in onze VVV’s en nog breder gidsen door het brede aanbod van onze mooie regio. Daartoe investeren we in gastheerschap, opleidingen, de ontwikkeling van gezamenlijk merchandise aanbod en komt er een coördinator die de VVV’s actief gaat helpen bij de doorontwikkeling van de dienstverlening.”

VVV licentie

 

Op 2 april jl. ondertekenden Achterhoek Toerisme, mede namens de lokale VVV’s, de samenwerkingsovereenkomst met VVV Nederland. Kees van Wijk, algemeen directeur van VVV Nederland is verheugd met deze stap: "VVV Nederland is er van meet af aan intensief bij betrokken om het gastheerschap in de Achterhoek gezamenlijk op te pakken en onder regie van Achterhoek Toerisme te komen tot verdere professionalisering en kwaliteitsverbetering. En het mooie is dat door de nieuwe samenwerking er zelfs een nieuwe VVV bij komt in de Achterhoek: VVV Borculo."

Ontwikkeling inspiratiepunten

 

Een ander speerpunt in de samenwerking is de vernieuwing van het fysiek gastheerschap. Voor vijf VVV’s worden momenteel ontwerpen gemaakt voor een eigentijds VVV Inspiratiepunt. Het doel is om in deze VVV’s de verhalen van de omgeving op een interactieve manier zichtbaar te maken. De eerste VVV's worden in het najaar verbouwd en het is de verwachting dat in het voorjaar de VVV's van Zutphen, Winterswijk, Lochem, Groenlo en Ulft zijn getransformeerd tot inspiratiepunt. In de Achterhoek zijn dan drie typen VVV's: Inspiratiepunten, gastvrijheidspunten en TIP's.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, gastheerschap, dmo's, vvv's, gelderland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.