Geplaatst op: 08-04-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

TUI-campagne met Erben Wennemars

TUI-campagne met Erben Wennemars

Het merendeel van de Nederlanders is ook op vakantie bezig met een gezonde levensstijl. Op vakantie zijn Nederlanders actiever dan in het dagelijks leven. Meest favoriete activiteit is wandelen, gevolgd door zwemmen en fietsen. Zich mentaal weer op te laden is ook voor veel mensen belangrijk. Dat blijkt uit onderzoek dat reisorganisatie TUI liet uitvoeren door onderzoeksbureau MetrixLab. Om een gezonde levensstijl thuis en op vakantie door te trekken start TUI met Erben Wennemars de campagne ‘ Opladen’.   


Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de mensen er voor kiest om ook op vakantie heel bewust om te gaan met eten en om in beweging te blijven. 77% van de respondenten geeft aan een gezonde levensstijl belangrijk te vinden en 58% is hier ook op vakantie bewust mee bezig. Voornamelijk door gezond te eten en te drinken (72%), goed te slapen (73%) en actief bezig te zijn (60%).


Actieve vakanties steeds belangrijker
Op vakantie neemt of heeft men meer de tijd voor actieve bezigheden dan thuis. 60% van de respondenten is actief bezig tijdens de vakantie, terwijl 45% aangeeft dit in het dagelijkse leven te doen. Wandelen is veruit de meest favoriete sportieve activiteit tijdens een vakantie. 80% van de respondenten trekt de wandelschoenen aan op vakantie, gevolgd door zwemmen (47%), fietsen (38%) en fitness (16%). Maar ook hardlopen, yoga en tennis zijn geliefde activiteiten tijdens de vakantie. Vooral ouders met kinderen in de leeftijd van 0-15 jaar vinden het belangrijk om zich – mentaal – op te laden.


Tips van Erben Wennemars voor bewuste levensstijl thuis én op vakantie
Om vakantiegangers te helpen in hun keuze voor een gezonde en actieve vakantie, start de reisorganisatie vandaag de campagne ‘Opladen’. Met behulp van de sportieve Erben Wennemars geeft TUI tips, hoe je thuis en ook op vakantie een bewuste levensstijl kunt doortrekken. De aftrap daarvoor werd gegeven in BNR radioprogramma The Friday Move, waar Erben Wennemars co-host is.



Trefwoorden: reisbedrijven, touroperators, marketing, campagnes, vakanties, actieve vakanties

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...