Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-04-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’

Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’

Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘Druk hè?’. De campagne ging om 18.00 uur van start met de lancering van de ‘Druk hè?’ video’s via het LinkedInkanaal van Meetinfriesland.nl en het Facebookkanaal van Friesland.nl. De Dam in Amsterdam en Hotel Weidumerhout waren decor voor de video.


Meet in Friesland

De zakelijke campagne richt zich op meeting- en eventplanners die op zoek zijn naar een ander alternatief voor de Randstad. Friesland is nog niet bij iedereen top of mind als zakelijke destinatie. Vaak wordt gedacht, dat de afstand te groot is. Met de campagne wil Merk Fryslân de voordelen van een zakelijke bijeenkomst in Friesland benadrukken. Geen files, hoge parkeertarieven of onvoldoende parkeerplekken. Even weg uit de drukte zorgt bovendien voor meer inspiratie en creativiteit. Martin Cnossen, directeur Merk Fryslân laat weten vooral de focus te willen leggen op kwaliteitstoerisme. ‘We vinden het belangrijk de (zakelijke) toerist aan te trekken, die bewust kiest voor de rust en ruimte die Friesland biedt.’


Reis naar de ruimte

Meeting-, event- en reisplanners, maar ook vakbladen krijgen binnenkort de gelegenheid een ruimtereis naar Friesland te maken. Zowel leisure als het zakelijk toerisme zijn onderdeel van de campagne. Daarnaast wordt de campagne ondersteund door abri’s op 86 stations, waarvan 75 stations in steden met meer dan 100.000 inwoners.

Link: https://www.meetinfriesland.nl/nl/ruimte
Trefwoorden: Friesland, campagne, meeting- en eventplanners

CELTH



||| Nieuws |||

11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
11/04/25
Exclusief voor leden
Kortgeding tegen plafond 478.000 vluchten van en naar Schiphol
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
11/04/25
Exclusief voor leden
Meiden duiken in techniek KLM
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
10/04/25
Exclusief voor leden
WTTC: Toerisme blijft wereldwijd sterk groeien en bijdragen aan welvaart en werkgelegenheid
Tegen de achtergrond van economische onzekerheid tonen de meest recente onderzoeken van de World Travel & Tourism Council (WTTC) aan dat de wereldwijde reis- en toerismesector dit jaar naar verwachting sterk zal groeien, waarmee het zijn rol als hoeksteen van grote wereldeconomieën bevestigt, aangezien reizigers naar verwachting meer dan ooit tevoren zullen uitgeven.
10/04/25
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo neemt GaiaZOO over
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO in Kerkrade over. Door de overname, die op 1 juni 2025 officieel wordt bekrachtigd, bundelen twee toonaangevende Nederlandse dierentuinen hun krachten. Beide parken benadrukken hun gedeelde filosofie en waarden.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...