Oplossingen en inspiratie voor vakantieparken
De Nederlandse vakantieparken staan voor grote uitdagingen:
- Welke trends worden echt relevant?
- Met welke verblijfsconcepten kun je de consument in het hart raken?
- Hoe kun je een effectieve online marketing inrichten?
- Welke keuzes moet je maken voor een duurzame toekomstbestendige exploitatie?
Waarmee kun je kortom de consument een onvergetelijke vakantie bieden die tegelijkertijd bijdraagt aan het succes van je bedrijf?
Op de Vakdag Het vakantiepark van de toekomst bieden maar liefst 18 sprekers volop oplossingen en inspiratie voor een toekomstbestendig businessmodel. De Vakdag is het netwerk- en kennisevent van het jaar voor de branche. Wil je met je bedrijf voorop blijven lopen en de consument van de toekomst blijven aanspreken? Koop dan nu je ticket!
Uitdaging 1: Welke trends en ontwikkelingen worden echt relevant?
Expert Han Verheijden presenteert de belangrijke succesfactoren voor de komende 15 jaar. Je kunt in de vakantieparkenbranche alleen succesvol opereren als je tegen de laagste kosten echte toegevoegde waarde biedt en je in een (mogelijk zelfgecreëerde) schaarse markt opereert.
Huttopia heeft voor zichzelf de toekomst al gecreëerd door voortdurend te vernieuwen. In een steeds verder verstedelijkte wereld en samenleving heeft de mens behoefte zich opnieuw te verbinden met de natuur en zijn medemens. Met esthetiek en comfort biedt Huttopia vakanties op unieke natuurlijke locaties aan.
Uitdaging 2: Met welke verblijfsconcepten kun je de consument in het hart raken?
Safari Resort Beekse Bergen zet de nieuwe standaard voor beleving op vakantieparken waar je vanuit je eigen terras de dieren kunt observeren. De bungalows zijn groot, van alle gemakken voorzien, duurzaam en gethematiseerd. Niels de Wildt neemt je mee in dit unieke park dat nu al op een grote belangstelling mag rekenen.
In Drenthe wordt op het voormalige landgoed Hunzebergen een bijzonder park gerealiseerd dat het nieuwe level in parkrecreatie moet zetten. Het thema van het park wordt Essential Living. Terug naar jezelf, naar elkaar en de natuur. Puur Exloo geeft volgens Hielke Tillema van Kontour Vastgoed het antwoord op de groeiende vraag naar luxe ruime familie-accommodaties.
Jan Timmer presenteert zijn concept Cocoon dat zich het best laat typeren als een Tiny House maar dan wel met een behaaglijk en cozy gevoel. Uitgangspunt is dat de Cocoon het groenste concept is maar dat je geen concessies hoeft te doen met betrekking tot comfort en beleving.
Uitdaging 3: Welke keuzes moet je maken voor een duurzame toekomstbestendige exploitatie?
Landal GreenParks loopt in onze branche al jaren voorop als het gaat om duurzame initiatieven. Landal wil in 2030 volledig klimaatneutraal opereren. Tanja Roeleveld vertelt in een boeiende presentatie hoe Landal dat wil bereiken. En u kunt op de Vakdag gewoon meeliften op de kennis van deze grote partij zodat we allemaal de wereld een beetje duurzamer maken.
Met als titel 'Ons zijn is tijdelijk, de gevolgen zijn permanent' vertelt Kees van Wuyckhuyse alles over zijn GreenHuus: autarkische, biobased, circulaire (recreatie)woningen die echt gerealiseerd worden.
Uitdaging 4: Hoe kun je een effectieve online marketing inrichten?
Hoe verhoog je elk jaar de omzet door een structurele marketing aanpak? Jan van Veen van Vakantiepark het Stoetenslag en Martin van Kranenburg (online expert) nemen je mee hoe je als ondernemer in de recreatie elk jaar je omzet en rendement kan verhogen aan de hand van een gestructureerde (online) marketing aanpak.
Henriette Gerlsma neemt je mee in de wereld van online en offline marketingstrategieën voor de recreatiebranche. Ze vertelt hier alles over met Parc Ganuenta in het Zeeuwse Colijnsplaat als boeiende real life case.
Mis deze vakdag niet en koop nu je ticket!
Kijk snel op www.hetvakantieparkvandetoekomst.nl voor het complete programma en een overzicht van alle sprekers. Mis deze vakdag niet en reserveer je ticket voor een inspirerende dag op Safari Resort Beekse Bergen.