Hoofdrol voor locals in nieuwe campagne VisitBrabant
VisitBrabant heeft deze week Brabant is Open 2019 gelanceerd. In deze campagne, waarin meer dan 30 Brabantse partijen samenwerken om Brabant (inter)nationaal stevig op de kaart te zetten, speelt dit jaar de Brabander een prominente rol.
Brabant is Open duidt de typisch Brabantse mentaliteit en gastvrijheid, en daarmee het karakter van de Brabanders. Zij zetten het beste van Brabant op de kaart en laten zien dat in Brabant de deuren altijd open zijn; voor (inter)nationale bezoekers, studenten en expats.
Tips van locals
In inspirerende video’s delen locals hun favoriete plek in Brabant en roepen iedereen op hetzelfde te doen. VisitBrabant heeft tot nu toe al meer dan 1.000 tips ontvangen Deze local tips – van culturele hotspots en must-sees tot favoriete restaurants en praktische tips voor een ultiem verblijf in Brabant – worden gebundeld in toplijsten waarmee VisitBrabant potentiele bezoekers in Nederland, België en Duitsland inspireren tot een shortstay naar Brabant.
Unieke influencer strategie
Net zoals voorgaande jaren worden de meest iconische plekken van Brabant ook bezocht door influencers; zorgvuldig geselecteerde (inter)nationale bloggers, instagrammers en andere contentmakers bezoeken dit jaar twee keer in teams Brabant. Elk team stelt zélf hun twee shortstays samen, gebaseerd op local tips en iconische highlights. VisitBrabant voorziet de teams daarnaast van allerlei tips voor hun ultieme shorstay-beleving en tijdens hun reizen ontmoeten zij locals en worden ze verrast met gastinfluencers en bijzondere gebeurtenissen. Zij delen hun ervaringen live en inspireren hun achterban met verhalen, video’s en foto’s over Brabant via (social)media en andere platformen met hashtag #BrabantisOpen
De Campagne Brabant is Open 2019 loopt van april tot november 2019.