Geplaatst op: 29-04-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Wat heeft Visit Flevoland in 2018 bereikt?

Wat heeft Visit Flevoland in 2018 bereikt?

Flevoland is in toeristisch Nederland een kleine speler. Toch weerhoud dat de provincie niet van haar jaarverslag over 2018 met trots te presenteren.


Flevoland heeft in 2018 het verhaal van de provincie omgezet naar een brand Fevoland wat resulteerde in een nieuw beeldmerk, tone of voice, beeldstrategie en een nieuwe website. Als kers op de taart ging in januari 2019 Visit Flevoland als zelfstandige organisatie van start.

Wat is er bereikt?

  

Een overzicht van de resultaten tot nu toe:

  • In 2018 werden in Flevoland 1,5 miljoen overnachtingen van Nederlanders geregistreerd.
  • Buitenlandse toeristen realiseerden 776 duizend overnachtingen.
  • Doelgroepen zijn de Flevolander, de Nederlander en de internationale bezoeker.
  • Flevoland richt zich in het buitenland op de dichtbijmarken Duitsland en BelgiĆ«
  • Meer dan 30 journalisten uit 9 verschillende landen hebben Flevoland bezocht
  • Visit Flevoland heeft campagnes gedaan voor de Flevolanders zelf (Flevoland lijkt nergens op), in Nederland (Zomercampagne voor de regio op maximaal 1 uur rijden) en internationaal rond Amsterdam bezoeken, Holland zien, Nederland Waterland en Tulpen in Duitsland. Daarvoor werd met diverse partijen samengewerkt.

 De komende jaren staat er in Flevoland heel wat te gebeuren rond de opening van Lelystad Airport, de Floriade, Erfgoedcentrum Schokland en de kustontwikkeling bij Lelystad.
 
Link: https://indd.adobe.com/view/447156fa-f362-47c7-bb09-7db407913702
Trefwoorden: toerisme, marketing, Flevoland

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiƫle injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...