Wat heeft Visit Flevoland in 2018 bereikt?
Flevoland is in toeristisch Nederland een kleine speler. Toch weerhoud dat de provincie niet van haar jaarverslag over 2018 met trots te presenteren.
Flevoland heeft in 2018 het verhaal van de provincie omgezet naar een brand Fevoland wat resulteerde in een nieuw beeldmerk, tone of voice, beeldstrategie en een nieuwe website. Als kers op de taart ging in januari 2019 Visit Flevoland als zelfstandige organisatie van start.
Wat is er bereikt?
Een overzicht van de resultaten tot nu toe:
- In 2018 werden in Flevoland 1,5 miljoen overnachtingen van Nederlanders geregistreerd.
- Buitenlandse toeristen realiseerden 776 duizend overnachtingen.
- Doelgroepen zijn de Flevolander, de Nederlander en de internationale bezoeker.
- Flevoland richt zich in het buitenland op de dichtbijmarken Duitsland en België
- Meer dan 30 journalisten uit 9 verschillende landen hebben Flevoland bezocht
- Visit Flevoland heeft campagnes gedaan voor de Flevolanders zelf (Flevoland lijkt nergens op), in Nederland (Zomercampagne voor de regio op maximaal 1 uur rijden) en internationaal rond Amsterdam bezoeken, Holland zien, Nederland Waterland en Tulpen in Duitsland. Daarvoor werd met diverse partijen samengewerkt.
Trefwoorden: toerisme, marketing, Flevoland