Geplaatst op: 29-04-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Wat heeft Visit Flevoland in 2018 bereikt?

Wat heeft Visit Flevoland in 2018 bereikt?

Flevoland is in toeristisch Nederland een kleine speler. Toch weerhoud dat de provincie niet van haar jaarverslag over 2018 met trots te presenteren.


Flevoland heeft in 2018 het verhaal van de provincie omgezet naar een brand Fevoland wat resulteerde in een nieuw beeldmerk, tone of voice, beeldstrategie en een nieuwe website. Als kers op de taart ging in januari 2019 Visit Flevoland als zelfstandige organisatie van start.

Wat is er bereikt?

  

Een overzicht van de resultaten tot nu toe:

  • In 2018 werden in Flevoland 1,5 miljoen overnachtingen van Nederlanders geregistreerd.
  • Buitenlandse toeristen realiseerden 776 duizend overnachtingen.
  • Doelgroepen zijn de Flevolander, de Nederlander en de internationale bezoeker.
  • Flevoland richt zich in het buitenland op de dichtbijmarken Duitsland en België
  • Meer dan 30 journalisten uit 9 verschillende landen hebben Flevoland bezocht
  • Visit Flevoland heeft campagnes gedaan voor de Flevolanders zelf (Flevoland lijkt nergens op), in Nederland (Zomercampagne voor de regio op maximaal 1 uur rijden) en internationaal rond Amsterdam bezoeken, Holland zien, Nederland Waterland en Tulpen in Duitsland. Daarvoor werd met diverse partijen samengewerkt.

 De komende jaren staat er in Flevoland heel wat te gebeuren rond de opening van Lelystad Airport, de Floriade, Erfgoedcentrum Schokland en de kustontwikkeling bij Lelystad.
 
Link: https://indd.adobe.com/view/447156fa-f362-47c7-bb09-7db407913702
Trefwoorden: toerisme, marketing, Flevoland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.