Trend: afvlakking groei internetverkoop
In
toerisme werd in de afgelopen jaren op marketing- en salesafdelingen alle strategieën
gericht op stijgende internetverkopen. Nu is er een duidelijk signaal dat de
groei van internetverkoop bij Nederlanders afvlakt. De groei blijft nog steeds in de dubbele getallen.
Nederlandse consumenten kochten in 2018 voor ongeveer 1,6 miljard euro (excl.
btw) bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 17 procent meer
dan in 2017. Het groeitempo van de aankopen van Nederlandse consumenten in
EU-webwinkels is hiermee wat minder hoog dan in voorgaande jaren. Dit meldt het
CBS op basis van lopend onderzoek. De cijfers zijn berekend volgens een methode die
nog in ontwikkeling is en zijn dus voorlopig. Of de afvlakking van invloed is
op verkoopcijfers in toerisme en recreatie is in deze cijfers niet te zien.
Nederlandse internetverkopen 18 procent hoger in 2018
De internetverkopen van in Nederland gevestigde webwinkels lagen in 2018
bijna 18 procent hoger dan in 2017. Dat is iets meer dan de
omzetgroei die Europese webwinkels door verkopen aan Nederlandse consumenten in
deze periode behaalden. Net als bij de Europese webwinkels blijft het
groeitempo van de Nederlandse webwinkels hoog, maar loopt deze groei na 2015
iets terug. In 2015 nam de omzet van Nederlandse webwinkels nog met 22
procent toe.
In het vierde kwartaal van 2018 kochten Nederlandse consumenten voor 453
miljoen euro in Europese webwinkels. Dit is 22 procent meer dan
in dezelfde periode van 2017.
Trefwoorden: marketing, sales, internet, online, strategie
|
|
26/11/24
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
|
26/11/24
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
|
25/11/24
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
|
25/11/24
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
|
25/11/24
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
|
25/11/24
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
|
22/11/24
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
|
22/11/24
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
|
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|